۰
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۶

هجوم معترضان به کنگره ملی لیبی

در حالی که شهر بنی‌ولید لیبی امروز از هر سو هدف گلوله‌باران نیروهای وابسته به وزارت دفاع لیبی قرار داشت بیش از ۲۰۰ تن با هجوم به محوطه کنگره ملی (پارلمان) این کشور خواستار پایان خشونت‌ها در بنی‌ولید شدند.
به نقل از خبرگزاری «رویترز»، نزدیک به ۲۰۰ تظاهرات کننده لیبیایی امروز یکشنبه به محوطه پارلمان این کشور در طرابلس هجوم بردند.

تظاهرات‌ کنندگان پایان خشونت در بنی ولید، مقر سابق هواداران معمر قذافی را خواستار شدند.

از چهارشنبه گذشته درگیری‌های شدید بین نیروهای وابسته به وزارت دفاع لیبی که عمدتا از اهالی مصراته هستند با گروه‌های طرفدار رژیم سابق در بنی ولید جریان دارد.

شبه نظامیان وابسته به وزارت دفاع لیبی که عمدتا از اهالی مصراته هستند، امروز یکشنبه شهر ۷۰ هزار نفری بنی‌ولید پایگاه طرفداران معمر قذافی را گلوله باران کردند.

«عبدالکریم غمید»، رهبر شبه نظامیان بنی ولید در تماس تلفنی با رویترز اعلام کرد: این شهر از هر سو هدف گلوله باران قرار دارد، نیروهای بنی ولید شانزده دستگاه خودرو متعلق به شبه نظامیان مصراته را توقیف کرده اند.

مصراته در درگیری‌های سال گذشته چندین هفته در محاصره نیروهای قذافی بود اما بالاخره آزاد شد اما بنی ولید یکی از شهرهایی بود که به قذافی وفادار ماند. بنی ولید پس از سقوط قذافی منزوی شد و هنوز در همان وضعیت به سر می برد و شبه‌نظامیان حامی دولت لیبی معتقدند بنی ولید کماکان از بازماندگان رژیم قذافی حمایت می کند به ویژه که گروه‌های مسلح در بنی‌ولید چند ماه پیش یکی «عمران شعبان» از شهروندان مصراته را که در دستگیری معمر قذافی نقش داشت به اسارت گرفته و پس از شکنجه زیاد آزاد کردند اما عمران بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت.
کد مطلب: 11428
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *