۰
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۸

کویت بحران با عراق را تکذیب کرد

ریاست ستاد کل ارتش کویت اظهارات منسوب به معاون اول نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور درخصوص وجود بحران میان کویت و عراق را رد کرد.
ریاست ستاد کل ارتش کویت اظهارات منسوب به معاون اول نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور درخصوص وجود بحران میان کویت و عراق را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ریاست ستاد کل ارتش کویت در بیانیه مطبوعاتی خود ضمن تکذیب اظهارات منسوب به ناصر الصباح الاحمد الصباح، معاون اول نخست وزیر و وزیر دفاع کویت اعلام کرد: ناصر الصباح بر عمق روابط دوستانه و عمیق میان این کشور با عراق و تداوم همکاری دوجانبه و تقویت آن در تمامی زمینه‌ها به ویژه در زمینه نظامی تاکید دارد.
در این بیانیه همچنین آمده است: حق قانونی ناصر الصباح علیه شایعه کننده‌ها و انتشار اخبار دروغین با هدف ایجاد فتنه، تفرقه و ایجاد تردید نسبت به روابط برادرانه میان دو طرف محفوظ است.
ریاست ستاد کل ارتش کویت از کاربران شبکه‌های اجتماعی خواست تا به چنین اخباری که منبع آن مشخص نیست، توجه نکنند و با دقت با این گونه اخبار تعامل کنند.
ساخت سکوی دریایی کویت روی منطقه دریایی "فشت العیج " اعتراض عراق را به همراه داشت، در حالی که کویت اعلام کرد که ساخت سکوی دریایی "حق حاکمیتی کویت" است چرا که در آب‌های منطقه‌ای واقع شده است.
"فیشت العیج" یک منطقه کوچک در نزدیکی مرزهای دریایی میان کویت و عراق است به طوری که عراق می‌گوید که داخل آب‌های منطقه‌ای واقع شده اما عراق معتقد است که این منطقه در مرزهای دریایی است.
پیشتر دولت عراق از سازمان ملل خواسته بود اعتراض رسمی بغداد را از بابت تغییراتی که دولت کویت پس از نصب میله‌ مرزی ۱۶۲ در منطقه دریایی خورعبدالله ایجاد کرده و بدون اطلاع و موافقت عراق و به شکل یک‌طرفه سازه‌هایی در این منطقه ساخته، ثبت کند.
دولت عراق این اقدام کویت را در تعارض با قانون و طرح مشترک دو کشور برای سازماندهی کشتیرانی در منطقه خور عبدالله دانسته است.
در همین راستا، یک مقام کویتی که نخواست نامش فاش شود اقدام عراق در سایه روابط کنونی دو کشور را تعجب‌برانگیز خواند و تأکید کرد که اختلافات مرزی معمولاً به صورت دوجانبه و از طریق کمیته‌های مشترک و غیره بررسی می‌شود و همچنین ترسیم مرزها میان کویت و عراق نیز مطابق با قطعنامه ۸۳۳ شورای امنیت در سال ۱۹۹۳ صورت گرفته است.
کد مطلب: 114359
برچسب ها: کویت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *