۰
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۷
نماینده ارامنه تهران و شمال کشور گفت؛

افراطی‌ شدن اهانت‌های ضد دینی

نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: از دیدگاه طراحان نظم نوین جهانی، افراطی کردن (رادیکالیزه) کردن اهانت‌های ضد دینی می‌تواند به اجرای سناریوی برخورد تمدن‌ها شتاب ببخشد و مبارزات علیه سلطه جهانی سرمایه‌داری را از مسیر اصلی منحرف کند.
دکتر کارن خانلری در نشست تخصصی «بین‌المللی آزادی بیان یا تحریک افکار عمومی» که امروز در مرکز مطالعات وزارت خارجه برگزار شد، افزود: از دیدگاه طراحان این جریان، نوک پیکان اهانت‌ها هر چه بیشتر به سوی ارزش‌های بنیادی ادیان الهی نشان رفته باشد، واکنش‌های جدی‌تری را باعث خواهد شد. این ترفند جدید تبلیغاتی علاوه بر این قادر است مبارزه علیه سلطه جهانی را قابل پیش‌بینی کند و به سهولت تحت کنترل درآورد.

وی ادامه داد: ‌این اهانت‌ها با بالاترین اصول دموکراسی، از قبیل آزادی بیان توجیه می‌شود، یعنی همان اصولی که ریشه‌ در آموزه‌های برگرفته از ادیان الهی دارد.

نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخن ویکتور هوگو مبنی بر اینکه محدوده آزادی هر کس جایی پایان می‌یابد که محدوده آزادی دیگری آغاز می‌شود، گفت: بر اساس این تفکر امروزه بسیاری از آزاداندیشان در ممالک غربی می‌کوشند تا با بیانات مشخص حقوقی، اصول راستین آزادی را از ورطه نابودی و تبدیل آنها به کاریکاتوری از آزادی نجات دهند. این آزاداندیشان برای ممانعت از توهین و تمسخر ارزش‌ها و هنجارهای سنتی و تاریخی، کاری حقوقی در پیش گرفته و قوانین مدنی و حتی کیفری را در کشورهای مختلف به تصویب می‌رساند که طبق آنها کسی نمی‌تواند تحت لوای آزادی بیان، معنویات و اخلاقیات انسانی را خدشه‌دار کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه هنوز قوانین بازدارنده‌ای برای مجازات عاملان توهین به مقدسات ادیان الهی وجود ندارد و به نظر نمی‌رسد که در این زمینه امکان سنجی مطلوب و گسترده‌ای صورت گرفته باشد.

خانلری افزود: مبارزه مستمر برای دستیابی به چنین ابزار حقوقی، موضوعی است که شاید تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است. روحانیان و رهبران ادیان توحیدی گوناگون می‌توانند در این جهت نقش محوری داشته باشند. اهتمام، تعیین تکلیف، ساماندهی و همسو کردن اقدامات حقوقدانان، نهادهای دینی، فعالان سیاسی و ... که از نقش توهین ضد دینی انزجار دارند و نهادهایی که می‌توانند جنبشی بین‌المللی را شکل دهند و افکار عمومی را آماده کرده و در نهایت منجر به طرح تصویب قوانین مدنی و کیفری علیه مبلغان ضد دینی در کشورهای مختلف شوند. پیکار حقوقی بدون شک یکی از موثرترین مولفه‌های مبارزاتی در این جهت خواهد بود.

نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی افزود: توطئه اخیر امپریالیستی صهیونیستی در اهانت به ساحت پیامبر و مقدسات دین مبین اسلام، انزجاری شدید در میان تمام موحدان و پیروان ادیان الهی ایجاد کرد و پنج نماینده اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی طی بیانیه مورخ ۲۳ شهریور ماه این توطئه را به منزله اقدامی ابلهانه علیه وحدت و یکدلی ادیان توحیدی شدیدا محکوم و خاطر نشان کردند که توهین به مقدسات هر کدام از ادیان الهی، توهین به تمام ادیان توحیدی است.

وی در ادامه گفت: این اهانت علنی به پیامبر اسلام در آمریکا و متعاقبا توهین شنیع به مسیحیت در صربستان هرگز مورد قبول مردم آزاده جهان قرار نگرفت. مقدسات دینی، اصول ارزش‌های بنیادی ادیان الهی، حق موجودیت خود را از تاریخ کسب می‌کنند و به علت انتقال نسل به نسل میلیاردها انسان، حقانیت خود را در بوته آزمایش تاریخی ثابت کرده‌اند. از این رو ارزش‌های برخاسته‌های آموزه‌های توحیدی، نیاز به اثبات ندارد.

نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از پایان دوران جنگ سرد، به موازات روند برقراری نظم نوین جهانی، ترویج نظریه خطرناک پایان ایدئولوژی و اشاعه لیبرال دموکراسی به منزله ایدئولوژی قالب، ایده دیگری نیز به نام برخورد تمدن‌ها، پا به عرصه مناسبات بین‌المللی گذاشت که وظیفه داشت تا مسائل لاینحل ملی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به جا مانده از دوران جنگ سرد را تحت‌الشعاع قرار دهد. مسائل ملی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در گذشته با برچسب‌هایی نظیر تحرکات چپ کمونیستی از یک طرف و یا جریانات راست بورژوازی از سوی دیگر همواره مورد سرکوب تبلیغاتی قدرت‌های آن زمان قرار گرفته و هیچ گاه عادلانه حل نمی‌شده‌اند. حال باید در شرایط جدید جهانی با جنگ جدیدی آمیخته با رنگ و لعاب ضد دینی، مورد هجوم قرار می‌گرفتند.

خانلری تاکید کرد: در این جهت تلاش شد تا مسئله فلسطین از مبارزه آزادی‌بخش ملی و عملیات تروریستی اسلام علیه اسرائیل، تغییر شکل دهد و استقلال بوسنی و هرز‌گوین و کوزوو در میان هیاهوی تبلیغات جنگ نوین صلیبی به فراموشی سپرده شود.

وی تاکید کرد: این جنگ تمام عیار تبلیغاتی به طور کامل در جهت نظریه برخورد تمدن‌ها صورت گرفته است و اکنون نیز ترفند جدیدی از آن در حال تکوین است.
کد مطلب: 11491
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *