۰
پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۷

رالی دلار در بازارهای جهانی

با کاهش نرخ بهره در آمریکا، ارزش دلار در برابر همتایانش تقویت شد.
با کاهش نرخ بهره در آمریکا، ارزش دلار در برابر همتایانش تقویت شد.
به گزارش ايسنا، پس از تصمیم روز گذشته بانک مرکزی آمریکا در خصوص کاهش مجدد نرخ بهره، ارزش دلار در بازارهای جهانی بالا رفت. جروم پاول گفته است که به منظور حفظ و تقویت رشد اقتصادی آمریکا، بانک مرکزی در زمان مناسب از ابزارهای در اختیار خود استفاده خواهد کرد.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد در معاملات روز پنج شنبه به سطح ۹۸.۶۸ واحد صعود کرد. در برابر ین، هر دلار به ۱۰۷.۹۰۱۵ ین تقویت شد تا به یکی از بالاترین سطوح این ماه خود برسد. هر دلار آمریکا هم چنین به ازای ۱.۴۷۳۱ دلار استرالیا، ۱.۳۲۹۴ دلار کانادا و ۱.۳۷۸۵ دلار سنگاپور مبادله شد.
جان ویلز- استراتژیست معاملات ارز در موسسه " بنی ملون" گفت: در کوتاه مدت، کاهش نرخ بهره باعث تشدید تقاضای خرید دلار خواهد شد و اسکناس سبز در بین ۱۰ ارز اصلی جهان کماکان ارزی پر بازده باقی خواهد ماند.
پس از رسیدن ارزش یورو به پایین‌ترین سطح خود در برابر دلار طی ۲۸ ماه اخیر، امروز ارزش ارز واحد اروپایی در برابر اسکناس سبز اندکی کاهش یافت تا هر یورو به ازای ۱.۱۰۳۹ دلار مبادله شود. یورو از رکورد امسال خود و رسیدن به کانال ۱.۱۳ دلار فاصله زیادی دارد. از سوی دیگر اما پوند که در حال بازیابی تدریجی ارزش خود است به ۱.۲۴۷۶ دلار افزایش یافت هر چند که با توجه به تداوم بحران داخلی سیاسی در انگلیس بر سر چگونگی حل و فصل مساله برگزیت، چشم انداز پوند کماکان پر ریسک است.
در برابر سایر ارزهای جهانی، هر دلار آمریکا به ازای ۴.۱۹۷۹رینگتمالزی، ۰.۹۹۶۵ فرانک سوئیس و ۷.۱۰۲۸ یوان چین مبادله شد.
بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا با افزایشی محسوس نسبت به روز قبل به۱.۷۸۴ درصدرسید.
کد مطلب: 114928
برچسب ها: دلار
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *