۰
پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۹

هزینه‌ی پنتاگون در هتل ترامپ

وزارت دفاع آمریکا در نامه‌ای به بازرسان کنگره اعلام کرد، پنتاگون دست‌کم ۱۸۴ هزار دلار از سال ۲۰۱۷ در عمارت تورنبری ترامپ در اسکاتلند هزینه کرده است.
وزارت دفاع آمریکا در نامه‌ای به بازرسان کنگره اعلام کرد، پنتاگون دست‌کم ۱۸۴ هزار دلار از سال ۲۰۱۷ در عمارت تورنبری ترامپ در اسکاتلند هزینه کرده است.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، آمار هزینه‌های وزارت دفاع پس از آن اعلام شد که کمیته نظارت و اصلاح مجلس نمایندگان آمریکا ماه ژوئن سوالی درباره افزایش پروازهای نیروی هوایی و توقف آن‌ها برای سوختگیری مجدد در فرودگاه گلاسگو پرستویک مطرح کرد. خدمه و مسافران برخی از این پروازها گاهی به هتلی در تفرجگاه تورنبری ترامپ فرستاده می‌شوند که در ۲۵ مایلی فرودگاه واقع شده است.
اسناد وزارت دفاع آمریکا نشان می‌دهد، بین اوت ۲۰۱۷ و ژوئیه ۲۰۱۹ مبلغ ۱۲۴ هزار و ۵۷۹ دلار در عمارت تورنبری ترامپ هزینه شد که به صورت میانگین هر شب ۱۸۹.۰۴ دلار می‌شود. این نشان‌ می‌دهد که مجموعا در این مدت حدود ۶۶۰ اتاق مجزا گرفته و هزینه آن پرداخت شده است.
وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد، ۵۹ هزار و ۷۲۹ دلار دیگر هم بابت هزینه‌های سفر مرتبط با عمارت تورنبری ترامپ وجود دارد که می‌تواند به هزینه‌های واقعی سفر مرتبط نباشد. در این نامه ذکر نشده است که هزینه‌های اضافی به چه صورتی خرج شده‌اند اما ممکن است این‌ها به "وعده‌های غذایی صرف شده در رستوران‌ها حین یک سفر رسمی" مرتبط باشد.
اقامت در هتل‌های ترامپ مورد انتقاد دموکرات‌های کنگره قرار گرفته است چرا که به گفته آن‌ها، خانواده ترامپ که صاحب این هتل‌ هستند از هزینه‌کرد پنتاگون سود می‌برند. شمار پروازهای نظامی ایالات متحده که برای سوختگیری مجدد و استراحت خدمه پروازی در فرودگاه گلاسگو پرستویک توقف می‌کنند، از زمانی که ترامپ به ریاست جمهوری رسیده است، افزایش نشان می‌دهد. پنتاگون از ژانویه ۲۰۱۷ حدود ۱۷ میلیون دلار بابت سوختگیری و دیگر خدمات در این فرودگاه هزینه کرده است.
کد مطلب: 114946
برچسب ها: پنتاگون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *