۰
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۷

پنتاگون طرح حمله احتمالی را به ترامپ میدهد

روز جمعه، پنتاگون قصد دارد در پاسخ به حملات به تأسیسات نفتی در عربستان سعودی، لیستی از اقداماتی را که ایالات متحده می تواند علیه ایران انجام دهد ارائه دهد و واشنگتن مسئولیت حملات به آرامکو را، تهران می داند.
روز جمعه، پنتاگون قصد دارد در پاسخ به حملات به تأسیسات نفتی در عربستان سعودی، لیستی از اقداماتی را که ایالات متحده می تواند علیه ایران انجام دهد ارائه دهد و واشنگتن مسئولیت حملات به آرامکو را، تهران می داند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس، با استناد به منابع آگاه، این اقدامات حملات هوایی را علیه اهداف خاص در خاک ایران انجام می دهد و اقدامات تلافی جویانه تهران نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد. در همین زمان، رئیس جمهور ایران هشدار داده که اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ممکن است منجر به جنگ تمام عیار شود.وزیر امور خارجه آمریكا روز پنجشنبه گفت كه واشنگتن دوست دارد بحرانی كه پس از حمله به صنعت نفت عربستان سعودی ایجاد شده را به صورت مسالمت آمیز حل و فصل کند.
کانال تلویزیونی العربیه به نقل از پمپئو گفت: ما به یک راه حل صلح آمیز فکر می کنیم، جمهوری اسلامی ایران نیز هم فکر می کنم همین کار را می کند.
در همان زمان، رئیس وزارت امور خارجه خاطرنشان كرد كه کاملاً مشخص است كه ایران در پشت این حملات قرار دارد و در این باره اجماع جدی وجود دارد.
ترامپ گفت که نمی خواهد اقدامات شدید علیه ایران انجام دهد. وی اضافه کرد: اقدامات شدید و همچنین اقدامات بسیار کمتر جدی وجود دارد.
ترامپ با توضیح اینکه با اقدامات شدید به معنای جنگ با ایران است، افزود: نه، من درباره اقدامات شدید نظامی صحبت نمی کنم.
وزیر امور خارجه ایران، جواد ظریف، پنجشنبه گذشته هشدار داد در صورت حمله نظامی آمریکایی یا سعودی ها به ایران یک جنگ تمام عیار رخ خواهد داد.
در حین مصاحبه، یک خبرنگار CNN سؤال کرد که پیامدهای حمله آمریکا یا عربستان سعودی چه می تواند باشد، ظریف پاسخ داد: جنگی هولناک.
وی خاطرنشان كرد كه تهران نمی خواهد وارد درگیری نظامی شود. با این حال، وی گفت، ایران مصمم است از قلمرو خود دفاع کند.
در شب 14 سپتامبر، شرکت آرامکو سعودی مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های کروز قرار گرفتند. به ویژه به یک پالایشگاه نفت واقع در شرق کشور مورد حمله قرار گرفت. این منجر به کاهش تولید نفت در عربستان سعودی به میزان نیم - 5/5 میلیون بشکه در روز شد.
شورشیان حوثی یمنی مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند، اما ایالات متحده دخالت آنها را زیر سوال برد و مقامات ایران را برای آنچه اتفاق افتاده است سرزنش كرد. تهران این ادعاها را رد می کند.
کد مطلب: 114977
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *