۰
پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۲

گاف نخست وزیر نیوزیلند

نخست‌وزیر نیوزیلند در اولین سفر رسمی به ژاپن مرتکب گاف خجالت‌آوری شد و نام کشور میزبانش را اشتباه گفت.
نخست‌وزیر نیوزیلند در اولین سفر رسمی به ژاپن مرتکب گاف خجالت‌آوری شد و نام کشور میزبانش را اشتباه گفت.
به گزارش گاردین،‌ خانم جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند پس از به زمین نشستن هواپیمایش در توکیو و در اولین مصاحبه که سخنان آغازین او می‌شد، گفت: فرصتی بسیار فوق‌العاده و هیجان‌انگیز برای نیوزیلند در روابطش با چین.. عذرخواهی می‌کنم، ببخشید، با ژاپن است!
او بعدا در توجیه اشتباهش آن را "خطای زبانی" توصیف کرد و گفت: خب درک می‌کنید که سفری طولانی داشته‌ام و الان به اینجا رسیده‌ام.
ژاپن و نیوزیلند سه ساعت اختلاف زمانی دارند و پرواز مستقیم میان دو کشور ۱۱ ساعت به طول می‌انجامد. خطای نخست‌وزیر نیوزیلند در برهه زمانی حساسی رخ داد. بنیاد آسیا نیوزیلند امروز (پنج‌شنبه) با انتشار گزارشی این سوال را مطرح کرد که آیا نیوزیلند اجازه داده است تا روابطش با ژاپن توجهی بیش از توجه به چین دریافت کند یا خیر.
سیمون درپر، مدیر اجرایی این بنیاد گفت: شاید ما روابط با ژاپن را اندکی بدیهی تصور کرده‌ایم. ژاپن چهارمین شریک تجاری بزرگ نیوزیلند با ارزش سالانه ۸.۸ میلیارد دلار نیوزیلند است.
نخست‌وزیر نیوزیلند برای گفت‌وگو درباره تجارت و گردشگری با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن راهی توکیو شده است. این اولین سفر خارجی جاسیندا آردرن بود و او سپس برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک می‌شود.
کد مطلب: 114950
برچسب ها: نیوزیلند
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *