۰
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۵
سازمان بین المللی انرژی:

عرضه در بازار نفت اشباع است

رییس سازمان بین المللی انرژی تاکید کرد بازار جهانی نفت از نظر عرضه کاملا اشباع است و افزایش قیمت نفت توجیه مناسبی برای استفاده از ذخایر راهبردی انرژی نخواهد بود.
 به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، ماریا ون در هوون تصریح کرد این سازمان تنها در صورتی ذخایر راهبردی انرژی خود را استفاده خواهد کرد که بازار جهانی نفت با کاهش شدید و ناگهانی عرضه و صادرات انرژی روبرو شود .

بر اساس این گزارش وی افزود بازار نفت از نظر عرضه کاملا اشباع است . اظهارات رییس سازمان بین المللی انرژی در حالی است که قیمت نفت برنت دریای شمال از ابتدای سال ۲۰۱۲ میلادی تا کنون بالاتر از ۱۰۰ دلار در هر بشکه تثبیت شده است .

نگرانی ها نسبت به تشدید تحریمهای آمریکا و اروپا بر ضد ایران تاثیر زیادی بر افزایش قیمت نفت داشته است . مشتریان بزرگ نفت ایران با چالشهای زیادی برای خرید نفت از این کشور روبرو هستند . پرداخت پول نفت خریداری شده و بیمه نفتکش های بزرگ از مهمترین چالشها و مشکلات شرکتهای وارد کننده نفت از ایران به شمار می رود .

رییس سازمان بین المللی انرژی افزود ما شرایط بازار نفت را زیر نظر داریم. به نظر من کاهش یک میلیون بشکه ای صادرات نفت ایران به بازارهای جهانی رقم چندان زیاد و قابل توجهی نیست .

افزایش قیمت نفت در ماههای اخیر فشارها بر باراک اوباما را برای استفاده از ذخایر راهبردی انرژی افزایش داده است . هوون افزود ذخایر راهبردی کشورهای صنعتی و توسعه یافته تنها زمانی استفاده خواهد شد که بازار نفت با کاهش شدید و جدی عرضه روبرو شود . افزایش قیمت نفت به تنهایی توجیه مناسبی برای استفاده از ذخایر راهبردی انرژی نخواهد بود .
کد مطلب: 11499
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *