۰
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۱
کواکبیان در نشست اداری استانداری تهران برای بررسی مشکلات شمیرانات مطرح کرد:

مهمترین مطالبات مردم شهرستان شمیرانات

استاندار تهران: موضوع ایجاد تونل جاده کمرخانی در دست بررسی است
نشست جمع بندی سلسله جلسات رسیدگی به مشکلات شهرستان های استان تهران همزمان با هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران، در استانداری تهران برگزار شد.
مهمترین مطالبات مردم شهرستان شمیرانات
نشست جمع بندی سلسله جلسات رسیدگی به مشکلات شهرستان های استان تهران همزمان با هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران، در استانداری تهران برگزار شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، در این جلسه که با حضور استاندار، معاونین استانداری، فرمانداران و بخشداران شهرستان های اطراف تهران، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین شهرداران و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهرهای اطراف تهران تشکیل شد؛ مشکلات شهرستان شمیرانات مورد بررسی قرار گرفت.
کواکبیان در این نشست طی سخنانی با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت برخی ویلاسازی‌ها در لواسان مطالبه جدی مردم است اظهار داشت: مردم نسبت به ویلاسازی‌ها در شهرکهای لواسان ایراداتی را وارد می دانند که لازم است به آنها رسیدگی شود. وی افزود: البته شهرداری ها و بخشداری ها بر این باورند که هر کس سندی دارد که خلاف مقررات انجام شده است باید پیگیری شود و در صورتی که برخی یقه سفیدها همانند دختر وزیر سابق صنعت خلاف کرده اند باید با آن برخورد شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت راه و جاده ها از معضلات و مطالبات مهم دیگر مردم شمیرانات محسوب می شود گفت: مردم این منطقه در خصوص امنیت و ایمنی جاده‌ به ویژه در بخش جاده قدیم گلایه‌مندی هایی را مطرح می کنند که به حق است و باید به آن رسیدگی شود. کمااینکه ضرورت احداث تونل درجاده اوشان فشم قسمت کمرخانی کاملا محسوس است. بحث پیست شمشک نیز نباید فراموش شود.
وی عنوان داشت: شهرستان شمیرانات یکی از مناطق خاص تهران به شمار می آید که به دلیل گردشگر پذیر بودن منطقه بار ترافیکی آن نیز بسیار است لذا توجه به این منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بازگشایی جاده جنگل در شرق لواسانات یکی از راه های کاهش ترافیکی گردنه قوچک (محور موصلاتی لواسانات و رودبار قصران از تهران) است و باعث می شود منطقه از شرق پایتخت (جاجرود) نیز بن بست نباشد و مسافران از مسیر مناسب تری قادر به تردد به این بخش باشند.
دکتر کواکبیان در خصوص روند ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شمیرانات تصریح کرد: این ساخت و سازها باید جدی گرفته شود و همچنین در رابطه با حریم رودخانه های اوشان فشم نیز اگر مصوبه شورای عالی امنیت ملی در مورد آن بدون ایراد است که باید اجرا شود اما اگر اشکال دارد باید طرحی در مجلس آورده شود و ضوابط تبدیل به قانون شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی برای اختصاص ورزشگاه و آرامستان به فرمانداری شمیرانات نیز زمین های موجود در سوهانک را پیشنهاد داد.
انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران نیز در هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با اشاره به بررسی مشکلات شمیرانات در این جلسه اظهار داشت: بازنگری طرح هادی روستایی به ویژه در برخی مناطق شمیرانات که از تهیه طرح هادی آنها ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته ضروری است که این امر تا پایان سال ۹۹ باید انجام شود.
وی در ادامه بیان کرد: ساماندهی حریم رودخانه طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی با همکاری استانداری و آبفا تا پایان سال ۹۹ به انجام می‌رسد همچنین مصوب شد تصفیه‌خانه روستای زردبند در شمیرانات اجرایی شود تا نسبت به کیفی‌سازی منابع آب رودخانه اقدام کنیم.
استاندار تهران سپس افزود: در مورد تفکیک حریم روستایی و شهری تا پایان سال ۹۸ اقدامات اجرایی دنبال می‌شود همچنین اطلس گردشگری شمیرانات منطبق بر سند توسعه این شهرستان تا پایان سال تهیه می‌شود.
وی با اشاره به لزوم توجه به وضعیت راه‌ها اظهار داشت: جاده و راه به عنوان اولویت استان است که با کمک ارزش افزوده و کمک‌های سازمان توسعه مدیریت باید بررسی برسیم که آیا ایجاد تونل در جاده کمرخانی و یا ایجاد جاده جایگزین صرفه اقتصادی دارد که این موضوع در کارگروه زیربنایی مطرح می‌شود.
وی با اشاره به لزوم توجه به احداث و تکمیل تصفیه‌خانه‌های روستایی ادامه داد:۱۰ میلیارد تومان برای احداث تصفیه‌خانه لواسان تخصیص داده شده و بقیه نیز مطالبه می‌شود تا به عنوان پروژه های اولویت‌دار به سرانجام مناسب برسد.
استاندار تهران عنوان کرد: آبخیزداری و آبخوان‌داری نیز اولویت اصلی استان برای پیشگیری از سیل است و این موضوع در شمیرانات به عنوان اولویت خاص مطرح می‌شود که باید طرح آن آماده شود.
محسنی بندپی سپس به اهمیت طرح کاداستر اشاره کرد و گفت: حرکت به سمت رعایت ضوابط قانونی و اقدامات پیشگیرانه نیازمند پیاده‌سازی طرح کاداستر است در این راستا طرح کاداستر شهرستان شمیرانات تا سال ۹۹ آماده می‌شود.
انوشیروان محسنی بندپی در هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با تشکر از حضور نمایندگان و ارائه نظرات کارشناسی اظهار داشت: پیگیری و حمایت قانونی نمایندگان این امیدواری را به وجود می‌آورد که بتوانیم اقدامات موثری را برای رفع مشکلات مردم دنبال کنیم.
 وی بیان کرد: جلسه مشترک دیگری تا آخر مهرماه با حضور نمایندگان برگزار می‌شود تا گزارش اقدامات به آنها منعکس کمک‌ها و درخواست‌های مورد نیاز را به آنها ارائه کنیم.  
 استاندار تهران سپس با اشاره به اینکه در زمینه توسعه تصفیه‌خانه‌ها از ظرفیت نمایندگان استفاده می‌کنیم افزود: تبصره ۱۹ فرصتی است که با توجه به نگاه دولت برای برون سپاری و ضرورت مشارکت مردمی جهت چابک‌سازی دولت و اولویت مشارکت مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
محسنی بندپی همچنین عنوان کرد: دستگاه‌هایی که می‌توانند پروژه‌ها را واگذار کنند در جلسه بعد مطرح کنند البته برخی پروژه‌ها از جمله تصفیه‌خانه‌ها به لحاظ امنیت زیستی اهمیت و نیاز به دقت بیشتری دارند که باید دقت نظر نسبت به آنها داشت.
محمدعلی وکیلی نیز در این نشست  با اشاره به روند ساخت‌وسازها در منطقه شمیرانات اظهار داشت: یکی از مطالبات جدی و برحق مردم شمیرانات بهره برداری تاز پیست شمشک دربندسر است که توسط مردم مورد پیگیری قرار گرفته بود.
وی با اشاره به اینکه مشکلات پیست شمشک دربندسر با واگذاری به شهرداری و مردم حل می شود گفت: تنها در صورت واگذاری پیست به شهرداری و مردم است که می‌توان بهره‌برداری مناسبی از این پیست داشته باشیم.
وکیلی با اشاره به ویلاسازی‌ها در شهرک باستی‌هیلز نیز عنوان داشت: در شهرک باستی هیلز کارگران زیادی مشغول به کار شده‌اند که نباید به اسم مبارزه با فساد، منطقه را نا امن کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: اگر در شمیرانات کسی به حقوق مردم در زمینه‌هایی همچون کوه‌خواری و غیره تعرضی داشته باشد باید با آن برخورد کرد اما نباید با برخی اقدامات ریسک سرمایه‌گذاری را افزایش داد که چنین امری قطعاً قابل قبول نیست و باید نسبت به ـآن توجه و تفکر بیشتری صورت بگیرد.
سیاوش شهریور در این نشست اظهار داشت: شهرستان شمیرانات با داشتن ۶۰۰ هز ار نفر جمعیت فاقد آرامستان و استادیوم ورزشی است.
شهریور افزود: در حال حاضر افرادی برای سرمایه گذاری و احداث پیست اسکی در شمیرانات اعلام آمادگی کرده اند اما این امر با مشکلاتی روبرو است، در گذشته جاده شمشک و دیزین که به جاده چالوس متصل می شد همواره با تلفات جانی روبرو بود برای احداث راه جدید در این منطقه نیازمند تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی هستیم.
وی گفت: روند اجرای طرح فاضلاب در شهرهای لواسان و اوشان، فشم و میگون مطلوب و رضایت بخش است اما در شهر شمشک وضعیت نامناسبی داریم و لایروبی و ساماندهی رودخانه جاجرود در شهرستان شمیرانات و بازنگری طرح های هادی یکی از نیازهای این شهرستان است.
فرماندار شمیرانات بیان داشت: عدم استقلال کاری نیروی انتظامی و دادگستری در شهرستان شمیرانات یکی دیگر از مشکلات شمیرانات است و بازنگری طرح هادی اوشان فشم و میگون و تصویب طرح جامع شهر شمشک یکی از نیازهای اصلی شمیرانات محسوب می شود.
 
سیده فاطمه ذوالقدر یکی از نمایندگان مجلس حاضر در این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: با توجه به این موضوع که شهرستان شمیرانات ۱۰ درصد استان را تشکیل می دهد و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در آن ساکن هستند، مسائل و مشکلات زیادی دارد. در این جلسه مشکلاتی مانند نبود قبرستان در این شهرستان که به یک زمین مناسب نیازمند است و موضوع پیست شمشک این شهرستان - با توجه به این که یک سرمایه گذار هم وجود دارد، بررسی و مطرح شد و باید سریعتر برای آنها فکری کرد.
وی ادامه داد: جاده میگون، فشم و شمشک هم مشکلاتی از جمله ریزش سنگ و فاضلاب وجود دارد که در این جلسه مطرح شد و منتظر رفع این مشکلات و آسان شدن درخواست های مردم هستیم؛ یکی دیگر از مشکلاتی که مردم این شهرستان مطالبه دارند این است که کلیه شهرستان های استان تهران استادیوم دارند ولی در شهرستان شمیرانات این موضوع وجود ندارد، این شهرستان فاقد استادیوم ورزشی است.
نماینده مردم تهران به سیل اخیر نیز اشاره کرد و گفت: سیل اخیر در این شهرستان خیلی تخریب فرسایشی داشته است و نیازمند افزایش بیشتر سازماندهی رودخانه جاجرود هستیم که اگر انجام بشود خیلی از سیلاب ها در این منطقه بر طرف خواهد شد.
ذوالقدر یادآور شد: یکی از مطالبات مردم این منطقه موضوع نبود نیروی انتظامی و دادستانی برای این شهرستان است که باید مسئولان مربوطه برای این مطالبات مردمی فکری انجام بدهند.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه مطرح شد که تخصیص اعتبارات به فاضلاب لواسان به اعتبار ۱۰ میلیارد تومان است که ۳۳ درصد از این اعتبار به آنها اختصاص پیدا کرده است.
وی در پایان تصریح کرد: شهرستان شمیرانات مشکلات فراوانی دارد که امروز توسط کلیه مسئولان مربوطه در جلسه استانداری مطرح شد و امیدواریم که این مطالبات مردمی سریعتر توسط مسئولان محقق شود.
در این نشست همچنین فریده اولادقباد عضو کمیسیون آموزش مجلس از مشکلات آموزش و پرورش در شهرستان شمیرانات سخن گفت.
 
کد مطلب: 114990
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *