۰
چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۳

اظهارات یک مداح درباره وزرای نفت و بهداشت

محمدحسین پویانفر در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه مداح باید اولین نفری باشد که مطالبه‌گری کند و بلندگوی جبهه انقلاب باشد، گفت: در خون دادن به جوانان‌مان اعتماد کردیم، اما در حکومت کردن اعتماد نمی‌کنیم.
محمدحسین پویانفر در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه مداح باید اولین نفری باشد که مطالبه‌گری کند و بلندگوی جبهه انقلاب باشد، گفت: در خون دادن به جوانان‌مان اعتماد کردیم، اما در حکومت کردن اعتماد نمی‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، برنامه «فرمول یک»، میزبان محمدحسین پویانفر مداح اهل‌بیت (ع) بود، پویانفر در ابتدا با اشاره به استقبال خوب از محرم، اظهار کرد: صداوسیما امسال انحصار را شکانده بود و مداحان خوب شهرستان‌ها هم آنتن داشتند؛ اما دسته‌های عزاداری و شعائر در تهران کم بود. خود من از تجریش به چهارراه سیروس می‌آمدم و برمی‌گشتم و شعائر را در تهران کم دیدم.

برای برگزاری هیأت در مسجد جنگیده‌ام
وی افزود: دلیل اینکه سنت‌ها کم شده این است که جوان‌ها به هیأت ورود کرده‌اند اما یک زمانی پایگاه‌ها هیأت مساجد بود؛ من برای اینکه در مسجد بمانم جنگیده‌ام و در این راستا از سوی برخی حمایت شده و از سوی برخی حمایت نشده‌ام؛ خوشحالم که حجت‌الاسلام نوری‌زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد شد و خدا خیرشان بدهد؛ حجت‌الاسلام شیخ محمد قمی رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی هم جوان هستند و امیدوارم دوباره پایگاه هیأت، مساجد باشد.
این مداح اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه شعارزدگی مشکل بزرگ جامعه ما است که من نوعی ساعت‌ها ممکن است درباره ترافیک حرف بزنم اما خودم رعایت نکنم، تصریح کرد: همین که موضوع دولت و مجلس جوان مطالبه می‌شود و همه به این نتیجه رسیده‌ایم که آقایانی که عمرشان را گذاشته‌اند، بهره‌ای هم نبرده‌اند و فقط کمک کرده‌اند کنار بنشینند و کار را به جوان‌ها بسپرند، عالی است؛ ممکن است یک پیرمرد هم فکر جوان داشته باشد و مسائل روز و فضای مجازی را بشناسند.
امروزه همه‌جا را مدیریت می‌کنیم به جز مساجد
پویانفر در خصوص ممنوعیت دست زدن در مسجد گفت: این نظر مراجع ما است و باید طبق فتوا عمل کنیم؛ اما راهکار دارد؛ مشکل ما برگزاری مراسم نیست مشکل این است که جوان‌ها باید در مساجد حضور پیدا کنند. حضرت امام (ره) گفتند ما انقلاب کردیم تا مساجد را اداره کنیم اما حالا همه‌جا را اداره می‌کنیم به جز مساجد و من امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد.
وی تأکید کرد: ما کی می‌توانستیم مجلس امام حسین (ع) را از صداوسیما پخش کنیم؟ پس حالا پیشرفت کرده‌ایم. نقاشی بد و خوب داریم بهترین نقاشان دنیا هم نقاشی بد دارند؛ هنر ممکن است خوب و بد داشته باشد اما در تاریخ، چنین مجالس مذهبی نداشته‌ایم، اما به برکت خون شهدا باید قدرش را بدانیم و در مسیر درست برویم.
مداح باسلیقه و بی‌سلیقه داریم
این مداح اهل‌بیت (ع) ادامه داد: اینکه یک نفر مداحی اشتباه می‌کند و همه فضای مجازی پُر از این اشتباه می‌شود یعنی ما داریم راهمان را درست می‌رویم؛ امسال در محرم، مراسمی داشتیم که فکر می‌کنم از شبکه افق زنده پخش می‌شد و این خیلی خوب است اما مغرضانه هم بخواهیم نگاه کنیم ایراد و نگاه بی‌سلیقه هم هست، همانطور که مجری باسلیقه و بی‌سلیقه داریم، مداح باسلیقه و بی‌سلیقه هم داریم.
پویانفر درباره برخی حواشی درباره خارج‌نشینان ایجاد شده بود، گفت: آنقدر در این باره پیام شنیدم که استوارتر شدم، همین مسیر را ادامه بدهم؛ از آدم‌هایی که اینجا زندگی نمی‌کنند، شنیدم که می‌گفتند ما سال‌ها بود برای امام حسین (ع) گریه نکرده بودیم.
مداح سیاسی با سیاست‌زده فرق دارد
وی در پاسخ به این سوال که آیا درست است مداح حرف سیاسی بزند، تأکید کرد: حرکت امام حسین (ع) چه حرکتی بود؟ کاملاً سیاسی. مگر می‌شود آدم نسبت به اطرافش واکنش نشان ندهد آدم سیاسی باید عادل و عالم به اتفاقات جامعه باشد؛ اما بین اینکه مداح سیاسی باشد و سیاست‌زده فرق می‌کند؛ امام حسین (ع) عدالتخواه و حق‌گو بود؛ مداح هم باید رصد کند و متوجه شود جبهه حق کجا است و کجا دارد تقویت و کجا دارد تضعیف می‌شود.
ممکن است فردی فرزند آیت‌الله باشد اما از ما نباشد
این مداح اهل بیت (ع) درباره مسائلی که درباره اینکه کدام چهره‌ها به فلان هیأت و کدام یک به هیأت دیگر می‌روند، تصریح کرد: اینها همه با هم هستند؛ ما دو جبهه داریم؛ یک جبهه حق یک جبهه باطل! ممکن است کسی که فکرش را نمی‌کنیم جبهه حق باشد می‌شود یک نفر هم بچه آیت‌الله باشد و با سوبسید و رانت در آمریکا درس می‌خواند که جزو ما نیست؛ می‌شود مسئول جمهوری اسلامی باشد اما جزو ما نباشد.
در خون دادن به جوانانمان اعتماد کردیم اما در حکومت کردن اعتماد نمی‌کنیم
پویانفر اضافه کرد: من همیشه از جبهه انقلاب اسلامی دفاع می‌کنم جبهه‌ای که جرقه‌های آن سال ۱۳۴۲ خورده و امام (ره) فرمود سربازان من در گهواره‌اند؛ همان سربازها جنگ تحمیلی را پیش بردند و ۱۸ ساله و ۲۲ ساله بوده‌اند. فرمانده‌هایی که اتوبان‌هایمان به نامشان است، شهید همت، احمد متوسلی، زین‌الدین، باکری، باقری و.. ما در خون دادن به جوانانمان اعتماد کردیم اما در حکومت کردن اعتماد نمی‌کنیم.
وزیری که می‌گوید اشک ریختن برای امام حسین (ع) افسردگی می‌آورد خیلی بی‌معرفت است
وی ادامه داد: تعالی جبهه انقلاب شهادت است و در نظرت خدا را می‌بینی، از اینجا هزار کیلومتر بچه شیرخواره‌ات را رها می‌کنی مقابل استکبار در سوریه می‌جنگی و شهید مدافع حرم می‌شوی، این جبهه می‌ایستد و موشک درست می‌کند و جبهه مقاومت را تشکیل می‌دهد. یک جبهه دیگر هم هست که دولتی‌ها برای رأی گرفتن و حکومت کردن هزار دروغ می‌گویند و من از آنها دفاع نمی‌کنم من از وزیری که مبانی انقلاب اسلامی را نمی‌داند چرا باید دفاع کنم؟ وزیری که می‌گوید اشک ریختن برای امام حسین (ع) افسردگی می‌آورد خیلی بی‌معرفت است، کسی که کوله‌اش را می‌اندازد و هزار کیلومتر می‌رود افسرده نیست. ستون فقرات محرم و صفر گریه است و امام‌سجاد (ع) نیز که شب شهادت ایشان است، جزو بکایون است.
این مداح اهل‌بیت (ع) تصریح کرد: بی‌عدالتی و بچه‌های شما که در اروپا و آمریکا درس می‌خوانند جوانان را افسرده می‌کنند زنده‌ترین و شادترین قشر همین‌هایی هستند که اهل روضه امام حسین (ع) هستند؛ تا سیل و زلزله می‌شود همه می‌روند جهادی شرکت می‌کنند، بی‌معرفتی است که بگویید روضیه امام حسین (ع) جوانان ما را افسرده می‌کند؛ چرا باید از مسئول دولتی دفاع کنم بلکه از او انتقاد می‌کنم.
در ادامه ضیا به این نکته اشاره کرد که وزیر بهداشت بابت گفته خود معذرت‌خواهی کرده بوده و پویانفر پاسخ داد: ممنونم که معذرت‌خواهی کردند؛ امام حسین (ع) خط قرمز ما است و خوشحالیم جزو محبین ایشان هستند.
من از تفکر شهید احمد تهرانی مقدم دفاع می‌کنم
وی اذعان کرد: تفکری بود که مرحوم هم شد و می‌گفت در آینده جهان موشک جایی ندارد اما همین الان دولت ما به سرمایه همین موشک‌ها دارد مذاکره می‌کند و امتیاز می‌گیرد؛ من از تفکر شهید احمد تهرانی مقدم دفاع می‌کنم و او را جزو بزرگان جبهه انقلاب می‌دانم وقتی ما از مبانی جبهه انقلاب دفاع کنیم مردم هم دوست دارند چون حق را دوست دارند؛ اما اگر بخواهیم از عملکرد اشتباه دفاع کنیم، کم می‌شنویم مسئولی بگوید ما اشتباه کرده‌ایم، جوانان ما اینگونه دین‌گریز می‌شوند؛ مداح باید اولین نفری باشد که مطالبه‌گر باشد و بلندگوی جبهه انقلاب باشد. کسی که می‌آید شعر می خواند و شاید با او مشکل هم داشته باشم اما وقتی صف اول را می‌زند و صدایشان درمی‌آید معلوم است درست عمل کرده است.
پویانفر یادآور شد: یکی از بزرگترین مشکلات ما این است که با مسئولانی روبرو هستیم که اصلاً انتقاد را بر نمی‌تابند؛ نفر اول نظام، رهبر انقلاب، مرجع تقلید روی صندلی می‌نشیند و به حرف‌های دیگران گوش می‌دهد، اما آدمی که کوتوله و قدش کوتاه است با لابی جایگاهی به دست آورده که می‌ترسد آن را از دست بدهد.
وی با بیان اینکه من دارم این حرف‌ها را می‌زنم و امیدوارم برای علی بد نشود، تاکید کرد: یکی به من می‌گفت کسی که منتقد است نگه‌دار، او به تو راه درست را نشان می‌دهد، آدم‌هایی که قدشان کوتاه است، مخالف نقد هستند و آدم قد بلند از انتقاد خوشحال می‌شود؛ من ۳۵ ساله‌ام پیرمرد حساب می‌شوم در حالی که جنگ ما را ۲۵ ساله‌ها جلو بردند؛ حالا چرا جوان ها نباید حرف بزنند؟ کدام مسئولی خوشحال می‌شود بگوییم جوان‌هایی آمده‌اند که اصلاً حرف نمی‌زنند.
آقای زنگنه سال ۵۹ معاون وزیر بوده است الان هم وزیر است!
این مداح اهل‌بیت ادامه داد: از انتخاب آقای قمی به عنوان رئیس سازمان تبلیغات خیلی خوشحالم او از آدم‌های دهه شصتی است که خیلی اتفاقات را لمس کرده‌اند و امیدوارم این اتفاق در همه‌جا بیفتد. مکرون ۱۳۵۶ به دنیا آمده است و حالا ۴۰ ساله است. او به دنیا آمده، بازی کرده، رفته مدرسه و حالا رئیس جمهور شده است؛ آقای زنگنه سال ۵۹ معاون وزیر بوده است الان هم وزیر است!
مدیر کاربلد برای خود جایگزین تربیت می‌کند
پویانفر تاکید کرد: مدیر کاربلد کسی است که بتواند جایگزین برای خودش درست کند؛ باید دست به دست برود. من نمی‌گویم ایشان آدم بدی است و علمش را ندارم؛ اما این ایراد است و باید جوان ها به میدان بیایند نه اینکه ۴۰ ساله بشوند و بی‌تجربه باشند.
وی با بیان اینکه من افتخار می‌کنم روضه‌خوان امام حسین (ع) هستم، یادآور شد: از آقای رئیسی تشکر می‌کنم و این تشکر اصلاً هم جنبه سیاسی ندارد؛ مردم حس می‌کنند و دارند امیدوار می‌شوند؛ مسئولان حاشیه امن برای خود ایجاد کرده بودند و حالا هجمه‌هایی که ایجاد می‌شود یعنی دارد کارش را درست انجام می‌دهد. در جامعه اسلامی فقط رهبر می‌تواند مصلحت‌اندیشی کند و بقیه باید قانون را اجرا کنند.
آقای رئیسی، نوبت آقایان است
وی با اشاره به حضور قبلی‌اش در برنامه ضیا گفت: من چند سال پیش آمدم و خیلی‌ها به من انتقاد کردند که از آنها دلخور نیستم؛ آن روز گفتم نه آمریکا و نه اسراییل و نه انگلیس هیچ‌کدام، دشمن ما «آقازاده‌ها» هستند؛ از آقای رییسی خواهش می‌کنم ما را به آقازاده‌ها مشغول نکنند، نوبت آقایان است که اینگونه برای خودشان حریم امن درست کرده‌اند؛ حالا وقتی در اخبار می‌شنویم از رده‌های بالا دستگیر شده‌اند، مردم امیدوار می‌شوند و می‌دانند برای احقاق حق‌شان جنگیده می‌شود.
این مداح اهل‌بیت (ع) که خیریه همدردی را نیز اداره می‌کند، با کنایه به رییس جمهور گفت: کسانی که می‌خواهند نظرسنجی کنند ماشین‌هایشان به مناطق محروم تهران هم برود.
یاد شهدا را باید زنده نگهداریم، آنها راه را به ما نشان می‌دهند
پویانفر همچنین به مسئله حذف نام شهدا از کوچه‌ها نیز واکنش نشان داد و افزود: هر شهید سر هر کوچه یک خورشید تابان است؛ دایی من ۲۷ ساله بوده که شهید شده من از او ۸ سال بیشتر زندگی کرده‌ام؛ یاد شهدا را باید زنده نگهداریم، آنها راه را به ما نشان می‌دهند. آنها با هم رقابت می‌کردند که کدام‌شان خود را روی مین بگذارد تا از روی او رد بشوند و حتی پوتین بیت‌المال را هم درمی‌آوردند؛ ما باید اینها را از شهدا یاد بگیریم.
کد مطلب: 115315
برچسب ها: مداح
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *