۰
جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

قم شایسته این تابلوهای تبلیغاتی نیست

امام جمعه قم، گفت: شهر مقدس قم به عنوان حرم اهل بیت(س)، محل حوزه‌های علمیه و مسجد مقدس جمکران و مرکز انقلاب، هرگز شایسته این تابلوهای تبلیغاتی در ورودی شهر و ظاهر و سیمای اکنون خود نیست.
امام جمعه قم، گفت: شهر مقدس قم به عنوان حرم اهل بیت(س)، محل حوزه‌های علمیه و مسجد مقدس جمکران و مرکز انقلاب، هرگز شایسته این تابلوهای تبلیغاتی در ورودی شهر و ظاهر و سیمای اکنون خود نیست.
به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌‌های نمازجمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، عنوان کرد: ارزش و اهمیت تقوا زمانی آشکار می‌شود که انسان متوجه کاربردهای تقوا به ویژه در مواقع حساس بشود، در قرآن نیز در موارد متعددی به این مطلب اشاره شده، در جهان مادی نیز، دل انسان همواره میان دو جاذبه عقل و هوس، تاریکی جهل و نور هدایت سرگردان است، وقتی هوس تلاش می‌کند انسان را از حقایق باز دارد تنها راه نجات تقوای الهی است که انسان را راهنمایی می‌کند، بنابراین باید برای رسیدن به سعادت در تقویت تقوا بکوشیم.  
وی ادامه داد: خداوند در سوره توبه به مسلمانان می‌فرماید که اگر دیدید کفار پیمان خود با شما را شکستند، برشماست که با آنان مقابله کنید، خداوند در آیه ۱۲ سوره مذکور، یکی از مسیرهای تهاجم دشمن را عیب‌گویی و طعنه‌زنی بیان کرده است، در وسائل‌الشیعه از امام صادق(ع) نیز نقل شده که فرمودند:" کسانی که به دین شما طعنه می‌زنند کافر هستند. " و امام صادق(ع) در ادامه سخن با اشاره با آیه ۱۲ سوره توبه مجازات چنین افرادی را قتال می‌داند.
سعیدی بیان کرد: مشرکین برای توجیه پیمان‌شکنی خود، دین را مورد طعنه و تمسخر قرار می‌دهند و وقتی این پیمان‌شکنی و طعنه‌زنی باهم جمع شود، ضرورت قتال را بیشتر می‌کند و در سوره توبه نیز بر جنگ با سران کفار تاکید شده است، اما از آنجا که اثبات شی نفی ما عدا نمی‌کند، مجازات سران کفر مانع مجازات مقامات پایین‌تر و سایر کفار نمی‌شود، برخی دیگر نیز معتقدند که علت این بیان قرآن این است که اگر سران و پیشوایان کافران شکست بخورند، سایرین نیز تسلیم خواهند شد، پس مبارزه با آنان ضرورت بیشتری دارد و به همین دلیل در بیان قرآن تاکید بیشتری بر آن شده است.
وی ادامه داد: اکنون و در شرایط غیبت و وجود حکومت اسلامی و ولایت فقیه، هرکسی در هر کجا  در هر موقعیتی علیه ولایت فقیه بایستد، مصداق ائمه‌ی کفر است و نظام باید با او برخورد کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: تقوا مقدمه سیر و سلوک است و سالک واقعی کسی است که حتی به امور مباح نیز بسیار نمی‌پردازد چون افراط در مباحات، تمایل به ارتکاب مکروهات را به دنبال دارد و فاصله مکروهات و محرمات بسیار نزدیک است و انسان با تقوا، از این موارد پرهیز می‌کند.
امام جمعه قم عنوان کرد: امروز پنجمین روز از سی‌و نهمین سالگرد دفاع مقدس است که با عنوان معنویت نام‌گذاری شده است، خداوند نیز در آیه ۲۴ سوره انفال به ایمان و معنویت اشاره می‌کند و می‌فرماید:"ای اهل ایمان، چون خدا و رسول شما را به آنچه مایه حیات ابدی شماست(یعنی ایمان) دعوت کنند اجابت کنید و بدانید که خدا در میان شخص و قلب او حایل می‌شود(و از اسرار درونی همه آگاه است) و همه به سوی او محشور خواهید شد، رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم  به اهمیت معنویت برای جوانان اشاره می‌کنند، ویژگی بارز جوانان در دفاع مقدس نیز معنویت آنان بود و مکر و حیله دشمنان را از بین برد.
سعیدی گفت: درس دفاع مقدس به ملت ایران این بود که با توکل برخدا، تکیه برتوانایی‌های خویش، به‌کارگیری نسل جوان و امید بستن به وعده‌های الهی می‌توان در همه عرصه‌ها به پیروزی رسید، در طول تاریخ نیز همواره دیده‌ایم که هرگاه جبهه‌ای و حزبی دل به بیگانگان بسته و منتظر کمک آنان بوده است، جز خواری و حقارت چیزی به دست نیاورده است.
نام شهید افتخاری برای کوی و برزن‌ها است
وی ادامه داد: در روزهای اخیر کار اشتباهی از سوی برخی مسئولین صورت گرفته که واکنش مردم را نیز به دنبال داشته است، رهبر انقلاب نیز در پاسخ به این کار اشتباه بیان کردند که نام شهیدان مایه سربلندی ملت است و همه ملت وظیفه داریم نام‌های نورانی انان را تکریم کنیم و نام شهید افتخاری برای کوی و برزن‌ها است، شهر مقدس قم نیز که حرم اهل بیت، محل حوزه‌های علمیه و مسجد مقدس جمکران و مرکز انقلاب است، هرگز شایسته این تابلوهای تبلیغاتی در ورودی شهر و ظاهر و سیمای اکنون خود نیست، همان طور که پوشش عده‌ای از  آقایان و خانم‌های ساکن استان قم، شایسته این استان نیست.
امام جمعه قم عنوان کرد: سه تن از سران اروپا در نیورک برای ملاقات ترامپ و رییس جمهور ایران تلاش کرند که با پاسخ قاطع و به‌جای رییس جمهور ایران مواجه شدند، باید توجه داشته باشیم که این سه کشور اروپایی در طول تاریخ به ایران به عنوان یک طعمه نگاه می‌کردند، همانطور که نیمی از جمعیت ایران در جنگ جهانی اول با وجود اعلام بیطرفی از طرف ایران، قربانی زیاده‌خواهی آنان شدند و اسناد این قتل عام هم‌چنان در ردیف اسناد طبقه‌بندی شده سری این کشورها قرار دارد، در جنگ تحمیلی نیز کشورهای اروپایی  از هیچ حمایتی از صدام خودداری نکردند، همین کشورها امروز برای میانجی‌گری بین ایران و امریکا تلاش می‌کنند و این خود نشان دهنده ظاهری بون ادعا‌های آنان است.
سعیدی ادامه داد: رهبر انقلاب در پاسخ نسبت به این موارد صراحتا بیان کردند که هیچ مذاکره ای  با آمریکا صورت نمی‌گیرد و هشدار دادند که هدف آمریکا از مطرح کردن دوباره مذاکره، صرفا یک ترفند است و به اروپایی‌ها که هم‌چنان به تحریم‌های آمریکا پای‌بند هستند، نمی‌شود اعتماد کرد.
کد مطلب: 115418
برچسب ها: قم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *