۰
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۱

برگزاری چهارمین جلسه دادگاه مفسدان اقتصادی

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۹ متهم اقتصادی مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی موحد برگزار شد
چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۹ متهم اقتصادی مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی موحد برگزار شد.
به گزارش ایسنا، قاضی موحد در ابتدای چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده ۹ متهم اقتصادی که صبح امروز (سه‌شنبه) در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی برگزار شد، گفت: در پایان جلسه سوم دفاعیات وکیل آقای مهدی فلاحتیان استماع شد و امروز باقی دفاعیات بیان می‌شود.
وکیل متهم فلاحتیان با حضور در جایگاه اظهار کرد: قبل از ورود به دفاع لازم است اعلام کنم که موکل من در جلسه حضور ندارد.
قاضی موحد گفت: خللی در اعزام متهمین به وجود آمده اما مشکلی ندارد شما می‌توانید دفاعیاتتان را بیان کنید.
موکل متهم فلاحتیان گفت: جلسه قبل هم اعلام کردم موکل من کارآفرین است، سه هزارکارمند دارد، بدهکار نیست و هیچ مبلغی را برای پیشبرد پرونده پرداخت نکرده است.
وی افزود: کیفرخواست درست نیست و در صفحه اول کیفرخواست فساد رخ داده را پرداخت وجوه دانستند و بر خلاف رویه‌ای که باید به نفع متهم باشد وی را به تشکیل شبکه فساد متهم کردند. تحقیق باید همه موارد را جداگانه بررسی می‌کرد و میزات خسارت به بیت‌المال را مشخص می‌کرد و نتیجه گرفتن بر اساس آنها خلاف قانون است.
وکیل فلاحتیان ادامه داد: جرائم انتسابی وجوه واریز شده به حساب امانی، تسهیلات اخذ شده از بانک ملت و بانک پارسیان است که باید ذکر کنم موکل من از دهه 60 در بانک ملت حساب داشته و مدیران با توجه به اعتمادی که به وی داشتند خواهان واریز پول به حساب امانی شدند.
وی ادامه داد: واقعا شرایط تحریم آن چیزی نیست که ما می‌گوییم. ما در حساب امانی گاهی صراف را هم نمی‌بینیم و یک کار مخفیانه انجام می‌شود.
قاضی خطاب به وکیل فلاحتیان تدکر داد: شما فقط کیفرخواست را در نظر نگیرید، شکایت بانک هم وجود دارد.
وکیل متهم فلاحتیان افزود: در آن زمان امکان واریز به حساب شرکت وجود نداشت و افراد اقدام به تاسیس شرکت پوششی می‌کردند و موکل من همواره با پذیرش ریسک بالا درصدد کمک بود. البته گزارش حسابرسی وجود دارد و هیچ مغایرتی مطرح نیست.
قاضی پرسید: چه کسی حسابرسی کرده؟
وکیل متهم پاسخ داد: یک شرکت خصوصی.
همچنین در این جلسه قهرمانی نماینده دادستان نیز توضیحاتی در رابطه با دفاعیات وکیل فلاحتیان ارایه کرد.

قاضی موحد هنگام ظهر ختم این جلسه رسیدگی را اعلام کرد و گفت: جلسه آینده ادامه دفاعیات وکیل فلاحتیان را استماع خواهیم کرد. همچنین به تفهیم اتهام متهمین اسماعیل احدی و حسین ابوالحسنی می‌پردازیم.
در سومین جلسه از دادگاه رسیدگی به این پرونده، نماینده دادستان ادامه توضیحاتش از جلسه قبل را ارائه کرد و همچنین متهم فلاحتیان به ادامه دفاعیاتش پرداخت و وکیل مدافع او نیز دفاعیاتش را بیان کرد.
در دومین جلسه رسیدگی به این پرونده، وکیل شرکت طرح اندیشه بهساز ملت اظهارات خود را بیان کرده و متهم فلاحتیان ادامه دفاعیاتش را ارائه کرد.
در این جلسه مدیرعامل شرکت پارسیس کیش نیز مطالبی ارائه کرد و نماینده دادستان نیز توضیحاتی در خصوص اظهارات متهم و تخلفات صورت گرفته توسط سایر متهمین این پرونده بیان کرد.
۲۶ شهریورماه، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و ۸ متهم دیگر در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی برگزار شد.
در اولین جلسه رسیدگی به این پرونده، کیفرخواست متهمین توسط نماینده دادستان قرائت شد و نماینده حقوقی بانک ملت و وکیل شرکت پارس کیش شکوائیه خود را بیان کردند.
همچنین در این جلسه متهم فلاحتیان بخشی از دفاعیات خود را بیان کرد و نماینده دادستان توضیحاتی در خصوص اقدامات متهمین ارائه کرد و گفت: متهمان با وجوه بانک ملت به خرید کشتی مبادرت کرده‌اند.
کد مطلب: 115998
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *