۰
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۹

نظر برژینسکی در مورد اوباما و رامنی

مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا با تاکید بر اینکه رامنی بر نقش رهبری آمریکا بر دنیا تاکید دارد و دید جهانی وی بسیار ساده است همچنین خاطر نشان کرد که ایالات متحده در اولین دهه قرن جدید مشروعیت رهبری بر دنیا را از دست داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، "زبیگنیو برژینسکی"، مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا و کارشناسان معروف سیاست خارجی آمریکا در گفتگو با "اس اف" سوئیس درباره موضع سیاست خارجی اوباما اظهار داشت: من با اوباما در این باره صحبت کرده ام و بر این عقیده ام که وی جهان و پیچیدگیهای آن را می فهمد.

وی افزود: اوباما به دنبال راهی برای ورود به عرصه بین المللی و ساختن ائتلاف با دیگر کشورهاست؛ اما رقیب جمهوریخواه وی رامنی یک چنین استراتژی را رد کرده و بر نقش رهبری آمریکا در دنیا تاکید دارد.

برژینسکی همچنین با اشاره به تفاوتهای فاحشی که در مواضع سیاست خارجی دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد، دید جهانی رامنی را بسیار ساده ارزیابی کرده و همچنین گفت: آمریکا مثلا در سالهای ۱۹۹۰ در یک شرایط منحصر به فرد تاریخی قرار داشت و نقش رهبری آن نه تنها به عنوان یک حقیقت، بلکه منطقی ارزیابی می شد. موضع رامنی در سیاست خارجی هم بیشتر بر مبنای چنین برداشتی است.

وی افزود: رامنی تحت تاثیر مشاوران سیاسی قرار دارد که از حامیان جرج بوش بوده اند و از ادعای ابرقدرتی و هژمونی آمریکا دفاع می کنند. این در حالی است که ایالات متحده در اولین دهه قرن جدید مشروعیت رهبری بر دنیا را از دست داده است.
کد مطلب: 11618
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *