۰
چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۲

اولین دیدار اوباما و رامنی پس از انتخابات

کاخ سفید از اولین دیدار خصوصی و به دور از پوشش رسانه‌ای میان رئیس جمهوری آمریکا و رقیب جمهوریخواه شکست‌خورده وی در انتخابات ۶ نوامبر/ ۱۶ آبان خبر داد
به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «جی کارنی» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا فردا پنج شنبه در نشستی خصوصی و برای اولین بار بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا، با «میت رامنی» فرماندار سابق «ماساچوست» و رقیب مغلوب خود در انتخابات نوامبر جاری دیدار خواهد داشت.
این خبر در شرایطی منتشر می شود که اوباما در سخنرانی پیروزی خود بعد از انتخابات ۲۰۱۲ در تاریخ ۶ نوامبر متعهد شد تا با رامنی تعامل داشته باشد و دیدگاه های او را مورد بررسی قرار دهد.
این دیدار در حالی برگزار خواهد شد که اوباما و جمهوریخواهان کنگره آمریکا مشغول مذاکره برای یافتن راهی جهت جلوگیری از افزایش های خودکار مالیاتی و کاهش های عمیق هزینه ای موسوم به «پرتگاه مالی» هستند که از اول ژانویه سال ۲۰۱۳ اجرایی خواهد شد.
اوباما و رامنی در طول رقابت های انتخاباتی خود اختلافات شدیدی درباره نحوه احیای اقتصاد آمریکا داشتند به طوریکه اوباما افزایش های مالیاتی برای ثروتمندان را برای جبران کسری بودجه کشور خواستار است و رامنی روی کاهش مالیات برای تمام آمریکایی ها تاکید دارد.
بر اساس اعلام کاخ سفید،‌ نشست خصوصی میان اوباما و رامنی بدون پوشش رسانه ای صورت خواهد گرفت.
کد مطلب: 15072
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *