۰
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۹

افزایش محصولات زراعی در جنوب ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: همه ساله کشت پاییزه محصولات زراعی از اوایل مهرماه در مناطق جنوبی استان آغاز می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: همه ساله کشت پاییزه محصولات زراعی از اوایل مهرماه در مناطق جنوبی استان آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، غلام حیدر ذورقی افزود: در سال زراعی جاری با توجه به بارندگی‌های انجام شده وتغذیه سفرهای زیرزمینی، رهاسازی آب از سد پیشین و چاه نیمه‌های سیستان پیش بینی می‌شود بیش از۱۸۰هزار هکتار از اراضی زراعی استان به زیر کشت انواع محصولات زراعی برود.
زورقی تصریح کرد: از آغاز فصل کشت ۹۹-۹۸تاکنون بیش از۱۰هزارهکتار از اراضی استان به زیر کشت محصولاتی  نظیر پیاز، فلفل، گوجه‌ فرنگی، بادمجان، باقلا، بامیه، جو رفته است.
وی گفت: در سال زراعی گذشته  از ۱۵۰ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی حدود ۳میلیون تن انواع محصولات زراعی تولید و به بازار داخلی و خارجی عرضه شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: با هدف تغییر الگوی کشت وبهره وری مناسب از آب، توسعه گیاهان کم آب بر، کشت‌های نشایی، کشت های گلخانه‌ای، سیستم‌های نوین آبیاری واستفاده از ارقام مقاوم به خشکی در برنامه سازمان جهاد کشاورزی است.
وی تأکید کرد: به منظور حمایت از کشاورزان و ایجاد آمادگی برای کشت پاییزه گندم و جو و دانه‌های روغنی تاکنون بیش از ۲هزار تن بذور اصلاح شده و ۱۵هزارتن انواع کود شیمیایی تدارک و جهت  توزیع بین بهره برداران بخش کشاورزی در سیستان و بلوچستان  آماده شده است.

تولید سالانه 250 تن محصولات گلخانه ای توسط عشایر هیرمند
رئیس اداره امور عشایری هیرمند گفت: هم اکنون عشایر هیرمند دارای 50 واحد گلخانه هستند که از این تعداد گلخانه در سال حدود 250 تن محصول تولید می شود.
به گزارش ایسنا- آذریان افزود: خشکسالیهای دو دهه گذشته باعث شده بود تا مردم این منطقه، دامداری و کشاورزی خود را از دست بدهند اما با ورود سیلاب ابتدای امسال از کشور افغانستان، تا حدودی این مشاغل در سیستان احیا شده است.
وی جمعیت عشایری شهرستان هیرمند را بیش از 2 هزار و 300 خانوار برشمرد و گفت: احیای مراتع حاشیه تالاب هامون، باعث رونق دامداری عشایرهم شده است.
رئیس اداره امورعشایری هیرمند، توزیع فانوس و پکیج خورشیدی برای روشنایی چادرهای عشایر، توزیع تانکرهای ثابت آبرسانی، توزیع آرد و تامینعلوفه دام و پیگیری بیمه اجتماعی و بیمه دام عشایر را ازجمله خدماتی عنوان کرد که این اداره به عشایر ارائه کرده است.
کد مطلب: 116221
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *