۰
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۰

احتمال بازدید عمومی گردشگران از خانه شاملو

مدیرکل میراث فرهنگی البرز گفت: در تلاشیم امکان بازدید عموم از برخی جاذبه‌های گردشگری استان مثل کاخ رضاشاهی، خانه مصدق و خانه – موزه شاملو را فراهم کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی البرز گفت: در تلاشیم امکان بازدید عموم از برخی جاذبه‌های گردشگری استان مثل کاخ رضاشاهی، خانه مصدق و خانه – موزه شاملو را فراهم کنیم.

حجت الاسلام فخرالدین صابری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برخورداری از واحدهای اقامتی مثل هتل، خانه مسافر، اقامتگاه بومگردی و ... یکی از شاخصه‌های شهرهایی است که در صنعت گردشگری حرف‌های جدی برای گفتن دارند.

وی ادامه داد:گردشگران با ورود به هر منطقه ، پس از بازید از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و ... نیاز به فضایی برای اقامت و استراحت دارند  بنابراین باید امکان دسترسی آسان آنان به واحدهای اقامتی مختلف فراهم باشد.

وی توضیح داد: هر گردشگر متناسب با سلیقه و بودجه‌ای که دارد تصمیم به انتخاب نوع مکان اقامتی خود می‌گیرد بنابراین اگر تنوع این مکان‌ها زیاد باشد، جذب توریست راحت‌تر انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه البرز در بحث تقویت زیرساخت‌های اقامتی با مشکلاتی مواجه است، افزود: البرز هتل پنج ستاره ندارد و علی رغم اینکه از چند سال پیش ساخت این هتل شروع شده ولی سازنده برای دریافت تسهیلات مالی از بانک عامل با موانعی روبه رو شده و همین فرایند ساخت تنها هتل پنج ستاره استان را کند کرده است.

حجت الاسلام صابری تاکید کرد: هتل پنج ستاره البرز در ابتدای جاده چالوس قرار دارد و تا کنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تکمیل آن برای ۲۵۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.

وی با اشاره به تعداد مهمانپذیرهای کرج اضافه کرد: به جز کرج که شش مهمانپذیر دارد، هیچ یک از شهرستان‌های استان مهمانپذیر ندارند.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز در ادامه با اشاره به تلاش برای معرفی جاذبه‌های تاریخی استان گفت: با تعامل بین بخشی به دنبال معرفی این جاذبه‌ها به گردشگران هستیم تا البرز از استانی گذری به استانی گردشگرپذیر تبدیل شود.

وی توضیح داد: البرز جاذبه‌های مثل کاخ رضاشاهی، خانه مصدق، خانه-موزه احمد شاملو و... را در خود جای داده که در تلاشیم شرایطی برای بازدید عموم از آنها را فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، خانه شاملو در شهرک دهکده فردیس حدود ۳۰ سال محل زندگی شاملو و همسرش (آیدا) بوده است؛ مکانی که بسیاری از آثار ماندگار این هنرمند در آن خلق شده و همچنین فیلم‌هایی که مربوط به وی بوده در همین لوکیشن فیلم‌برداری شده‌ است.

همه دست‌نوشته‌ها، کتاب‌ها و وسایل شاملو در این خانه است. خود خانه‌ نیز یکی از نمونه ‌خانه‌های مدرن است که از نظر معماری اهمیت دارد؛ خانه شاملو در سال ۹۳ به ثبت ملی رسیده است.

 
کد مطلب: 116231
برچسب ها: احمد شاملو موزه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *