۰
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۹

بازداشت استاندار قدس و دبیرکل فتح

مسئولان رژیم صهیونیستی صبح امروز (دوشنبه) عدنان غیث، استاندار قدس و شادی مطور، دبیرکل جنبش فتح در این شهر را بازداشت کردند.
به گزارش ایسنا، برخی منابع به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کردند، سربازان رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه صبح امروز به منازل غیث و مطور در شهر قدس یورش برده و آن دو را بازداشت کردند. آنها یاسر درویش، دبیر این جنبش در شهرک العیسویه را نیز بازداشت کردند.

هیئت امور اسرا و آزادگان در واکنش به این بازداشت امروز با انتشار بیانیه‌ای بازداشت‌های مکرر و پیاپی استاندار قدس و دبیرکل جنبش فتح در این شهر توسط نیروهای اسرائیلی و آخرین آنها یورش شب گذشته به خانه‌های این دو مسئول را محکوم کرد.

این هیئت اعلام کرد: نیروهای اشغالگر در ساعات پایانی شب گذشته به منزل استاندار قدس واقع در شهرک سلوان یورش برده و پس از بازداشت او را برای تحقیقات با خود بردند، همچنین آنها دبیرکل جنبش فتح را پس از یورش به خانه‌اش بازداشت کردند.

طبق این بیانیه، این چهارمین بار متوالی در سال جاری میلادی است که غیث و مطور توسط نیروهای اسرائیلی بازداشت می‌شوند، آنها بارها از مقابل درب منازلشان بازداشت شده و به تحریک فلسطینی‌ها متهم شده و به عنوان مجازات از مسجد الاقصی و شهر قدس بیرون رانده شده‌اند.

خبرگزاری وفا فلسطین نیز اعلام کرد، سربازان اسرائیلی هنگام بازداشت مطور او را کتک زده‌اند.

از سوی دیگر، ده‌ها شهرک‌نشین نیز صبح امروز (دوشنبه) با حمایت شدید پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش بردند.

پایگاه‌های فلسطینی تصاویر و ویدئوهایی از یورش آنها را منتشر کردند.

سایت "امد" گزارش داد، پلیس این رژیم دستور تخلیه محیط اطراف مصلای باب الرحمه در مسجد الاقصی را صادر کرد.

عمر الکسوانی، مدیر امور مسجد الاقصی اظهار کرد: ده‌ها شهرک‌نشین تندرو به صورت گروهی صبح امروز از ورودی المغاربه با حمایت گسترده نیروهای یگان ویژه پلیس اسرائیل وارد مسجد شدند. یکی از افسران اسرائیلی تلاش کرد برخی از نمازگزارانی را که در مسیر آنها به سمت ورودی الرحمه بودند، بیرون کند اما آنها توانستند دوباره وارد مسجد شوند.

الکسوانی افزود: تدابیر امنیتی شدیدی در تمامی ورودی‌های مسجد الاقصی اتخاذ شد و نیروهای اشغالگر کارت‌های شناسایی تمامی نمازگزاران چه زن و چه مرد را کنترل می‌کردند.
کد مطلب: 116404
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *