۰
چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۳۱

انتقاد امريکا از سرکوب معترضان در کويت

در پی سرکوب مخالفان در کویت و زخمی شدن حدود یکصد تن از معترضان در درگیری های یکشنبه این کشور با پلیس، امریکا از این اقدام هم پیمان خود انتقاد کرد.
ویکتوریا نولند سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا سه شنبه گفت: «واضح است که ما با دقت اوضاع کویت را زیر نظر داریم. ما از دو طرف می خواهیم که با حفظ خویشتنداری، اختلافات خود را به نحو مسالمت آمیز و به روشی که با قانون اساسی کویت و حاکمیت قانون در این کشور مغایرت نداشته باشد، از جمله حقوق جهانی کویتی ها برای برگزاری تجمعات صلح آمیز و ابراز نظرات شان، حل کنند.»
این دیپلمات ارشد امریکایی در ادامه افزود: « ما از حق برگزاری تجمع صلح آمیز چه در کویت باشد و چه در هر جای دیگر جهان، حمایت می کنیم.»
پلیس ضد شورش کویت یکشنبه با شلیک گلوله های پلاستیکی، گاز اشک آور و همچنین نارنجک های صوتی و ضرب و جرح صدها نفر از تظاهرکنندگان، به پراکنده کردن معترضان اقدام کرد. معترضان کویتی تجمع یکشنبه را بزرگترین حرکت اعتراضی تاریخ این کشور حاشیه خلیج فارس توصیف می کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مخالفان کویتی علت تظاهرات یکشنبه را ، اعتراض به تصمیم شیخ صباح آل احمد الصباح امیر کویت برای تغییر و اصلاح در قانون انتخابات اعلام کردند. فعالان هدف از این تغییر را انتخاب پارلمانی چشم و گوش بسته و کاملا موافق با تصمیم های دولت این کشور عنوان می کنند.
کد مطلب: 11708
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *