۰
شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۸

درخشش ایران در مسابقات جهانی علوم

دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات علوم و اختراعات کره جنوبی ۲۰۱۹ در حوزه‌های "علوم اعصاب"، "فیزیک"، "شیمی"، "ریاضی" و "کامپیوتر" موفق به دریافت مدال‌های رنگی شدند.
دانش‌آموزان ایرانی در مسابقات علوم و اختراعات کره جنوبی ۲۰۱۹ در حوزه‌های "علوم اعصاب"، "فیزیک"، "شیمی"، "ریاضی" و "کامپیوتر" موفق به دریافت مدال‌های رنگی شدند.
به گزارش ایسنا، مهدی رشیدی جهان، دبیر علمی چهارمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی علوم و اختراعات کره جنوبی ۲۰۱۹ اظهار کرد: این مسابقات با حضور بیش از ۱۳ کشور از ۱۸ تا ۲۲ اکتبر و با حمایت علمی دانشگاه KIST که یکی از ۴۰ دانشگاه برتر دنیا است، در کره جنوبی برگزار شد.

وی با اشاره به درخشش دانش آموزان ایرانی در مسابقات جهانی علوم و اختراعات کره جنوبی ۲۰۱۹ گفت: دانش‌آموزان ایرانی در این مسابقات در حوزه‌های "علوم اعصاب"، "فیزیک"، "شیمی"، "ریاضی" و "کامپیوتر" موفق به دریافت مدال‌های مختلف شدند.
به گفته دبیر چهارمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا مقام‌ها و مدال‌های دانش آموزان دز مسابقات کره جنوبی به این شرح است:

نسترن عابدی در گروه علوم اعصاب مدال طلا و جایزه ویژه سازمان دانشمندان جوان اندونزی
مانوشا کیوانی نژاد در گروه علوم پزشکی مدال طلا
آرشا نیک سا در گروه فیزیک نیز مدال طلا 
مبینا قنبری مدال برنز و جایزه ویژه Scorlabs و مرکز مخترعین جوان تونس گروه کامپیوتر
علیرضا قدیمی دیپلم افتخار و مدال ویژه گروه کامپیوتر
ارشیا محمد شفیعی و اعضای گروه، مدال برنز گروه شیمی
علی داوری و اعضای گروه مدال برنز در گرایش شیمی 
رادین هادی و اعضای گروه دیپلم افتخار و مدال افتخار مسابقه در گرایش شیمی 

وی ادامه داد: در حاشیه این مسابقات مدال آوران جشنواره ملی ابن سینا در مسابقات جهانی اختراعات کره جنوبی ۲۰۱۹ با سفیر ایران در این کشور دیدار و مورد تقدیر قرار گرفتند.
طبق اعلام دبیرخانه دائمی جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا، چهارمین جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا، پیش از این با حضور بیش از ۵ هزار نفر از دانش آموز در روزهای ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ۹۸ در پردیس شمالی دانشگاه تهران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
کد مطلب: 117128
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *