۰
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۷

استفاده از پدافند غیرعامل دربرابر تهدیدات شیمیایی

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان با اشاره به شناسایی و ارزیابی تهدیدات پرتوی و شیمیایی گفت: استفاده از اصول و راهبردهای پدافند غیرعامل برای مقابله با این گونه تهدیدها در دستور کار دبیرخانه پدافند غیر عامل این معاونت قرار دارد.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان با اشاره به شناسایی و ارزیابی تهدیدات پرتوی و شیمیایی گفت: استفاده از اصول و راهبردهای پدافند غیرعامل برای مقابله با این گونه تهدیدها در دستور کار دبیرخانه پدافند غیر عامل این معاونت قرار دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ علی ملکی آهنگران اظهار کرد: پدافند غیر عامل در واقع دفاع بدون شلیک و گلوله و بدون استفاده از تجهیزات است، هیچ گونه خسارتی برای کشورهای همسایه به دنبال ندارد و میزان آسیب پذیری در بحران ها را نیز کاهش می دهد و اجازه می دهد که چرخه خدمت رسانی کشور در مدار خود قرار بگیرد و خللی در آن ایجاد نشود.
وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام جدی دستگاه ها و سازمان ها نسبت به بکارگیری اصول پدافند غیرعامل، نیروی انتظامی نیز این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و ضمن راه اندازی دبیرخانه ای در این نیرو آموزش هایی را برای کارکنان، مدیران و فرماندهان برنامه ریزی کرد.
آهنگران تصریح کرد: امروز به جرأت می توان گفت که هیچ فردی در ناجا نیست که به اهمیت پدافند غیرعامل پی نبرده، دانش آن را دریافت ننموده و در بین مدیران و فرماندهان ایجاد حساسیت نسبت به آن نشده باشد.
به گزارش ایسنا، معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اظهار کرد: این دبیرخانه یک کمیته اصلی دارد که جلسات آن به صورت فصلی به ریاست سردار فرمانده انتظامی استان و یا جانشین این فرماندهی برگزار و نیازمندی ها و ضروریات پلیس در حوزه پدافند غیرعامل احصاء و مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: در این دبیرخانه کمیته های پنج گانه ای نیز وجود دارند که به صورت ماهانه جلساتی را برگزار و مسایل پدافند غیرعامل در آن ها مورد بررسی قرار می گیرند.
آهنگران اظهار کرد: یکی از تهدیدات مهم استان اصفهان تهدیدات پرتوی و شیمیایی هستند که این تهدیدات مورد شناسایی و ارزیابی قرار گرفته و پلیس اصفهان در رزمایش های مشترکی که برگزار می شود همواره حضوری فعال داشته است و علاوه بر این رزمایش هایی را نیز در دستور کار خود دارد تا با استفاده از اصول و راهبردهای پدافند غیرعامل بتواند با این گونه تهدیدات مقابله کند.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از آمادگی کامل پلیس استان در زمان های بحرانی خبر داد و گفت: به منظور اینکه هیچ گونه خللی در کار پلیس به وجود نیاید و نیروهای انتظامی بتوانند در مواقع بحرانی همچون وقوع سیل، زلزله و یا بروز حملات هوایی به مردم خدمت رسانی کرده و نظم و امنیت را تامین کنند مقرهای یدکی مخصوصی برای جابجایی و استقرار سریع نیروها و تجهیزات پیش بینی شده و این امر در رزمایش های مختلف نیز مورد آزمایش قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: تحقیقات نشان می دهد که با استفاده از اصول پدافند غیرعامل دیگر هیچ آسیبی ما را تهدید نمی کند و در زمان بروز بلایای طبیعی و غیر طبیعی می توانیم به بهترین شکل نیروها و تجهیزات خود را ا هرگونه آسیبی حفظ کرده و از بروز خسارت به آن ها جلوگیری کنیم.
کد مطلب: 117659
برچسب ها: پدافند غیرعامل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *