۰
پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۷
گزارش پایگاه خبری فریادگر از مناطق زلزله زده آذربایجان

سیل زدگان خیس و یخ‌زده، مسئولان در خواب ناز

سیل زدگان خیس و یخ‌زده، مسئولان در خواب ناز

بارش‌های پائیز هر ساله نوید سالی پر باران برای کشاورزان دارد و سبب ساز شادی است اما برای کشاورزان زلزله زده ورزقانی امسال باران جز زحمت و سرما هیچ نداشت.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، خانه‌های زلزله زدگان آذربایجانی که بنا بر وعده‌های دولتی‌ها قرار بود تا قبل از شروع فصل سرما آماده شود، ساخته نشد تا چادر تنها مامن آنها باشد در برابر باد و باران و سوز سرما. نماینده ورزقان گفت: مردم در مناطق زلزله زده شرایط بسیار سختی دارند و اقلیم این مناطق به گونه‌ای است که از هم اکنون در کوههای اطراف برف باریده است و سرما مردم را آزار می‌دهد. دهقانی نماینده ورزقان در مجلس نهم درمورد وضعیت فعلی زلزله‌زدگان با اشاره به این مطلب که ساخت خانه‌های موقت و دائم به عهده بنیاد مسکن است گفت: بنیاد مسکن در حال انجام اقدامات ویژه برای اسکان موقت و دائم مردم مناطق زلزله زده است و هر چند قرار بود که ۴۵ روزه محل اسکان موقت آماده شود اما هنوز به انجام نرسیده است. وی افزود: به هر حال مسئولان برای ساختن ساختمانی برای یک اجلاس هزینه می‌کنند و در مدت کوتاهی ساختمان ساخته می‌شود اما مسئولان برای ساخت خانه‌ها موقت و اتاق‌های سه در چهار برای مردم تعلل می‌کنند. وی ادامه داد: مردم شرایط بسیار سختی دارند و اقلیم اینجا به گونه‌ای است که از هم اکنون کوههای اطراف برف باریده است و سرما مردم را آزار می‌دهد و بارندگی اخیر نیز باعث شد که آب به چادرهای مردم برود و شرایط سخت باید هر چه زود‌تر پایان یابد. دهقانی تاکید کرد: مشكل اصلی در مناطق زلزله زده تعلل مسئولان است و در اجرا و مدیریت ضعف وجود دارد چرا که هنوز مردم در چادر زندگی می‌کنند و ما بار‌ها از مسئولان خواستیم که چادر‌ها را جمع کنند و شرایط اسکان موقت را فراهم کنند. وی گفت: مسئولان گفته‌اند

شفتگی وضعیت زلزله زدگان هنگامی مشخص می‌شود که مدیرروابط عمومی سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز می‌گوید : در آب گرفتگی چادرهای زلزله زده آذربایجان شرقی، هلال احمر كاری جز تعویض این چادرها از دستش بر نمی آید
که ۴ تا ۵ هزار از واحدهای روستایی را پایان آبان آماده می‌کنند و تحویل می‌دهند اما در شهر‌ها شرایط کمی سخت‌تر است و مردم برای ساخت خانه‌ها در حال طی کردن پروسه اداری هستند و دریافت پروانه طول می‌کشد.
كاری جز تعویض چادر آب گرفته زلزله زدگان از ما ساخته نیست
آشفتگی وضعیت زلزله زدگان هنگامی مشخص می‌شود که مدیرروابط عمومی سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز می‌گوید : در آب گرفتگی چادرهای زلزله زده آذربایجان شرقی، هلال احمر كاری جز تعویض این چادرها از دستش بر نمی آید. حسین درخشان درباره آبگرفتگی چادرهای مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، اظهارمی‌کند: تعدادی از چادرهای این مناطق به دلیل بارندگی محل مناسبی برای زندگی افراد نبود از این رو مكان آن‌ها را تغییر دادیم. وی با بیان اینکه هلال احمر کار دیگری جز تغییر مكان چادرها و چادرهای آب گرفته نمی‌تواند بکند، خاطر نشان می‌کند: در تمامی روستاهای ورزقان، اهر و هریس آبگرفتگی چادر‌ها را داشتیم و با ستادی که در این روستا‌ها فعال است به موقع نسبت به تعویض چادرهای آب گرفته اقدام كردیم. مدیرروابط عمومی سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه در ایجاد چادرهای جدید فاصله بین چادر‌ها را افزایش داده‌ایم، گفت: در دو هفته گذشته تعدادی از چادر‌ها به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی دچار حریق شدند از این رو در ایجاد چادرهای جدید سعی کردیم تا علاوه بر انتخاب مکان مناسب نکات ایمنی نیز لحاظ شود. درخشان درباره استقرار کانکس در روستاهای زلزله زده نیز گفت: بنیاد مسکن تعدادی کانکس در این روستا‌ها مستقر کرده است اما بیشتر به دنبال ساخت و ساز خانه‌های خراب شده است، دولت تلاش خود را می‌کند تا بیش از آنکه به اسکان موقت زلزله زده‌ها بپردازد اسکان دائمی آن‌ها را فراهم کند.

کد مطلب: 11782
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *