۰
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۵

تاثیر قطعی اینترنت بر افت فروش سینماها

شرایط چند روز اخیر جامعه باعث کاهش مخاطبان سینما شده است و بسیاری از سینماداران از قطعی اینترنت که حتی اطلاع‌رسانی را مختل کرده گله‌ دارند.
شرایط چند روز اخیر جامعه باعث کاهش مخاطبان سینما شده است و بسیاری از سینماداران از قطعی اینترنت که حتی اطلاع‌رسانی را مختل کرده گله‌ دارند.
به گزارش ایسنا، پس از پایان ماه صفر و شروع اکران چند فیلم پر بازیگر و کمدی، سینماها رونقی تازه گرفتند و این روند تا روز جمعه 24 آبان ادامه داشت، اما از ابتدای هفته با افزایش ناگهانی قمیت بنزین و بارش برف و برودت هوا تعداد مخاطبان فیلم‌های سینمایی نیز تحت تاثیر قرار گرفت.
در این روزها قطعی اینترنت هم در این مسئله تاثیرگذار بود و آمار سامانه فروش سازمان سینمایی نشان می‌دهد که میزان تماشاگران و فروش فیلم‌ها به شکل قابل توجهی افت داشته به طوری که مخاطبان فیلم «مطرب» از 30 هزار نفر در روز شنبه و 6 هزار نفر در روز یکشنبه هفته قبل به 11 و 6 هزار نفر در در روزهای ابتدای این هفته رسیدند و «سمفونی نهم» هم از هزار نفر در روزهای شنبه و یکشنبه هفته قبل به 300 نفر در این هفته رسید.
در این باره علی سرتیپی که هم پخش‌کننده فیلم است و هم سینمادار، در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا از مساعد نبودن شرایط برای خرید اینترنتی بلیت و اطلاع رسانی به مخاطبان گله‌مند است.
پردیس سینمایی کورش روز شنبه به دلیل ترافیک زیادی که در مسیر این پردیس ایجاد شد و مخاطبان زیادی امکان رسیدن به سینما را نداشتند از عصر به بعد تعطیل شد و به گفته سرتیپی این تعطیلی در روز یکشنبه هم ادامه پیدا کرد.
او می‌گوید: اگرچه امروز دوشنبه 27 آبان سالن‌های سینمایی این پردیس دایر است، اما قطع بودن اینترنت مشکلاتی را دست‌کم برای اطلاع‌رسانی به وجود آورده است.
البته این مسئله فقط گریبانگیر پردیس کورش نیست و بسیاری دیگر از سالن‌های سینمایی هم چنین مشکلی دارند. با این وضعیت امیدی که سینمایی‌ها به بهتر شدن وضع فروش سینما داشتند دوباره کم فروغ شده است.
همچنین علاوه بر سینماها، این اتفاقات بر برخی سالن‌های تئاتری هم تاثیر داشته و اگرچه کمبود مخاطب یکی از مشکلات تئاتر شده اما تا حدودی شدت گرفته است.
 
کد مطلب: 118431
برچسب ها: سینما
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *