۰
جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۴

رقابت رامنی و اوباما در ایالت طلایی

کمتر از دو هفته به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رقابت فشرده میان میت رامنی و باراک اوباما برای تکیه بر کرسی ریاست کاخ سفید، آن ها را به ایالت اوهایو کشانده است.
به گزارش ایرنا در حالیکه دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با اعتماد نفس ادعا می کنند پیروز انتخابات خواهند شد، تلاش آن ها برای جذب آرای چند ایالت تعیین کننده در سرنوشت این انتخابات بویژه ایالت اوهایو دو چندان شده است.

ایالت اوهایو که پیروزی در آن بطور تاریخی کلید طلایی ورود به کاخ سفید به شمار می رود، در این مرحله به اولویت اصلی رامنی و اوباما تبدیل شده و رقابت شدیدی میان آن ها برای کسب بیشترین آرای آن به وجود آمده است.

میت رامنی نامزد جمهوریخواه روز چهارشنبه برای یک دیدار دو روزه به این ایالت رفته تا ضمن سرکشتی به نقاط مختلف این ایالت، رودرو با مردم صحبت کند.

در این رابطه سکات جنینگز عضو ستاد انتخاباتی میت رامنی به نیویورک تایمز گفته است: رقابت در ایالت اوهایو میلیمتری بوده و ما در واقع برای هر میلیمتر در حال جنگیدن هستیم.

فعالیت دموکرات ها و ستاد انتخاباتی اوباما نیز دست کمی از رقیب جمهوریخواه نداشته و در یک ماه گذشته فعالیت سنگین و گسترده ای در اوهایو انجام داده اند.

باراک اوباما قرار است امروز پنجشنبه به شهر ˈکلیولندˈ در اوهایو برود و این در حالی است که دو روز پیش وی به ˈدیتونˈ شهری دیگری در این ایالت رفته بود تا برنامه انتخاباتی خود را در آنجا پیش ببرد.

همه این ها در حالی است که جو بایدن معاون اوباما و پل رایان معاون انتخاباتی میت رامنی نیز به اوهایو رفته اند تا به نفع نامزدهای خود تبلیغ کنند.

ایالت اوهایو همواره نقش تعیین کننده ای در پیروزی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشته و هیچ نامزدی نتوانسته است بدون کسب آرای این ایالت سرنوشت ساز وارد کاخ سفید شود.

بطور مثال در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ که رقابت میان جورج بوش و رقیبان دموکراتش جریان داشت، وی تنها توانست با کسب آرای اوهایو رییس جمهور آمریکا شود.

بنابر آخرین نظر سنجی ها در ایالت اوهایو، باراک اوباما با پنج امتیاز هنوز از میت رامنی جلوتر بوده و با نسبت ۴۹ به ۴۴ از وضعیت انتخاباتی بهتری در این ایالت کلیدی برخوردار است.

ناظران می گویند اگر میت رامنی بتواند در روزهای باقی مانده تا انتخابات این شکاف کوچک را پر کند، شانس وی برای ورود به کاخ سفید از هر زمانی بیشتر خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ششم نوامبر سالجاری برگزار می شود.
کد مطلب: 11856
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *