۰
جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۱

ترکیه حمله به سودان را محکوم کرد

وزارت خارجه ترکیه روز جمعه با انتشار بیانیه ای بدون ذکر نام رژیم صهیونیستی، عاملان حمله به کارخانه ای در سودان را که واکنش جهانی را در بر داشت، محکوم کرد.
در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: ترکیه حمله روز ۲۳ اکتبر به کارخانه ای در نزدیکی خارطوم پایتخت سودان را که موجب بروز خسارات سنگین و کشته شدن دو تن از شهروندان سودانی شد، بشدت محکوم می کند.
این بیانیه افزود: ترکیه کشته شدن دو تن از برادران سودانی در اثر اقدام مهاجمان را که در آستانه عید قربان رخ داد، به مردم دوست و برادر سودان تسلیت گفته و خواهان روشن شدن سریع حادثه و عاملان این حمله منفور است.
وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد که این کشور همیشه در کنار مردم سودان خواهد بود.
ترکیه در حالی از تلفط نام عامل این تجاوز و حمله به سودان خودداری کرده است که سودان روز چهارشنبه اعلام کرد :رژیم صهیونیستی مجتمع صنایع نظامی سودان در منطقه یرموک در خارطوم را بمباران کرده است و بر اثر این حمله دو تن کشته شدند.
نماینده دائم سودان در سازمان ملل متحد با انتقاد از تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی وبمباران خاک کشورش به شورای امنیت شکایت کرد.
کشورهای منطقه از جمله ایران، سوریه و اتحادیه عرب نیز در بیانیه هایی تجاوز جنگنده های رژیم صهیونیستی به خاک سودان را محکوم کرده اند.
به رغم این رژیم صهیونیستی تاکنون دخالت خود در این حمله را نه رد و نه تایید کرده است.
کد مطلب: 11925
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *