۰
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۵۸
معاون اردوغان:

خواستار عادی‌سازی کامل روابط با اسرائیل هستیم

«بلونت آرنیک» که سرپرستی تیم ترک در مذاکرات با اسرائیل را هم بر عهده دارد می‌گوید ترکیه نسبت به این مذاکرات خوش‌بین است و خواستار عادی‌سازی کامل روابط با اسرائیل است.
به گزارش فارس، «بولنت آرنیک» معاون نخست‌وزیر ترکیه امروز از عادی‌سازی کامل روابط با اسرائیل استقبال کرد و گفت نسبت به مذاکرات با اسرائیل خوش‌بین است.
روابط میان ترکیه و رژیم‌صهیونیستی از سال ۲۰۱۰ و پس از حادثه حمله نظامیان صهیونیست به کشتی مرمره، به ظاهر تیره شد. کشتی مرمره حامل فعالان صلح ترک، بود و برای شکستن حصر غزه راهی این منطقه شده بود. در آن حادثه ۹ تبعه ترک کشته شدند.
معاون «رجب طیب اردوغان» در مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه در روزنامه صهیونیستی «معاریو» به چاپ رسید، با بیان اینکه اسرائیل باید به خانواده کشته‌شدگان کشتی «مرمره» غرامت بپردازد، گفت: ترکیه در مورد عادی‌سازی کامل و بازگشت روابط به وضعیتی که قبلا بود، صحبت می‌کند.
وی افزود: فکر می‌کنم مذاکرات موفقیت‌آمیز باشد. عادی‌سازی روابط میان ترکیه و اسرائیل شانس برقراری صلح در منطقه را افزایش می‌دهد.
آرنیک در مذاکرات هفته آینده با اسرائیل، سرپرست تیم ترک خواهد بود. این مذاکرات با هدف تعیین میزان غرامت پرداختی به خانواده قربانیان کشتی «مرمره» انجام می‌شود.
وی گفته است عذرخواهی اسرائیل از ترکیه بابت حادثه کشتی مرمره، پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان و کمتر کردن میزان حصر غزه، از خواسته‌های ترکیه بوده که عمل اسرائیل به این خواسته‌ها راه را برای عادی‌سازی روابط هموار کرده است.
کد مطلب: 27792
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *