۰
شنبه ۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۳
داود اوغلو:

عذرخواهی اسرائیل ربطی به موضع ترکیه درباره بحران سوریه ندارد

وزیر امور خارجه ترکیه تأکید کرد که اقدام تل آویو در عذزخواهی از آنکارا هیچ ربطی به موضع ترکیه در مورد بحران سوریه ندارد.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «آناتولی»، «داود اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه تأکید کرد که عذرخواهی تل آویو در مورد حادثه ناوگان آزادی که در پی آن ۹ شهروند ترکیه ای کشته شدند هیچ ربطی به موضع آنکارا در قبال بحران سوریه ندارد.
اوغلو که در برنامه ای تلویزیونی در یکی از شبکه‌های داخلی ترکیه شرکت کرده بود افزود: اقدام اخیر اسرائیل بعد از اصرار آنکارا و پافشاری بر لزوم عذرخواهی اسرائیل و پرداخت غرامت و برداشتن حصار از مردم فلسطین صورت گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: اسرائیل بر تحقق همه مطالبات ما تأکید کرده و متعهد شده است که در قبال این حادثه به آنکارا غرامت پرداخت خواهد کرد.
از سوی دیگر اوغلو تأکید کرد که این اقدام تل آویو هیچ ربطی به موضع ترکیه در قبال بحران سوریه ندارد و آنکارا هیچ گاه در مورد مواضع خود فریبکاری نمیکند.
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل روز گذشته در تماسی تلفنی از «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه در مورد حادثه ناوگان آزادی در سال ۲۰۱۰ عذرخواهی کرد و اردوغان نیز این عذرخواهی را پذیرفت.
کد مطلب: 26324
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *