۰
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۰
کواکبیان در دومین جشنواره خرمالوی کن:

باغات کن مقصد گردشگری شود

شهرداری منطقه پنج ارزیابی خود در زمینه باغات را تسریع بخشد
ماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان آیه ای از قرآن کریم و روایتی از امام حسن عسکری(ع) در مورد ضرورت دقت در طعام، بر اهمیت برپایی جشنواره های مربوط به محصولات کشاورزی تاکید کرد و با اینکه کن از ظرفیت های زیادی برخوردار است، گفت:‌ باغات کن می توانند مقصد گردشگری داخلی و خارجی شوند.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان آیه ای از قرآن کریم و روایتی از امام حسن عسکری(ع) در مورد ضرورت دقت در طعام، بر اهمیت برپایی جشنواره های مربوط به محصولات کشاورزی تاکید کرد و با اینکه کن از ظرفیت های زیادی برخوردار است، گفت:‌ باغات کن می توانند مقصد گردشگری داخلی و خارجی شوند.
مصطفی کواکبیان روز چهارشنبه در «دومین جشنواره خرمالوی کن» که در سرای محله کن در منطقه 5 شهرداری تهران برگزار شد؛ بر ضرورت استفاده از ظرفیت های گردشگری این منطقه از تهران تاکید کرد.
وی گفت: در این سه سال از مجلس شورای اسلامی خیلی تلاش کریم که مشکلات محله کن حل شود و تعداد مصوبات شورای معماری و شهرسازی برای این منطقه با گذشته قابل قیاس نیست. وی افزود:‌در حوزه بافت فرسوده تسهیلاتی ایجاد شد و برای رفع مشکلات توتستان ها و باغات کن پیگیری هایی را انجام داده ایم.
علیرضابزرگی دبیر شورایاری محله کن در این جشنواره نیز برگزاری جشنواره از تولیدات باغداران را موجب قدردانی از زحمات باغداران در عرصه تولید ملی دانست. وی با بیان اینکه در باغات کن، علاوه بر خرمالو، گردو، شاتوت، انجیر و انار هم تولید می شود، افزود: اگرچه کن نزد قدیمیها نیازی به شناساندن نیست اما این جشنواره ها پتانسیل گردشگری منطقه را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی می کند. بزرگی تاکید کرد: شایسته است مسئولین برای رفع مشکلات این محله قدم های جدی بردارند.
سید حسین دلبری معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه پنج نیز در این جشنواره اظهار داشت: خرمالو میوه ای است که با فرهنگ تهران همخوانی دارد و پیش از این در خانههای تهرانی ها یک درخت خرمالو بود. وی افزود:‌بخش کن در پهنه غرب تهران، لکه سبزی است که جزو بهترین لکههای این شهر است و هنوز باقی مانده و حفظ شده است. معاون شهردار منطقه 5 ادامه داد:‌ این محدوده حفظ نمی شود مگر اینکه تمام مردم و مسئولان نسبت به صیانت آن توجه داشته باشند. دلبری ابراز امیدواری کرد که این جشنواره محدود به حصار کن نشود و همه شهر تهران را در بر گیرد.
به گزارش ایرنا؛ برپایی بازارچه از جمله برنامه های جنبی دومین جشنواره خرمالوی کن است که در سرای محله برپا شده است.  بانوان در این بازار چه محصولات و مشتقات میوه خرمالو را عرضه می کنند و علاقه مندان می توانند از این بازارچه دیدن کنند . باغداران کن علاوه بر تولید خرمالو،‌ فرآورده های دیگر و مشتقات آن را تولید و در بازار عرضه می کنند؛ شیره خرمالو، سرکه خرمالو، مربای خرمالو، لواشک خرمالو،‌کیک خرمالو، چیپس خرمالو و برگه خرمالو از جمله محصولاتی که در بین خانواده ها طرفداران بسیاری دارد.
 
کد مطلب: 119492
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *