۰
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۰

توضیح استاندار خوزستان درخصوص آبگرفتگی

استاندار خوزستان در خصوص وضعیت آبگرفتگی و مشکلات ایجاد شده در پی آن توضیحاتی ارائه کرد.
استاندار خوزستان در خصوص وضعیت آبگرفتگی و مشکلات ایجاد شده در پی آن توضیحاتی ارائه کرد.
غلامرضا شریعتی در گفتگو با شبکه یک سیما اظهار کرد: در روز گذشته ظرف سه ساعت ۱۱۳ میلیمتر بارش را در آبادان و حدود ۸۸ میلیمتر بارش را در اهواز داشتیم. شهرهای دیگر استان نیز بین ۴۷ تا ۷۰ میلیمتر بارش داشتند که این وضعیت مشکلاتی برای مردم در شهرهای مختلف خصوصا اهواز، کارون، حمیدیه، آبادان و خرمشهر ایجاد کرد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: علت این وضعیت این است که اهواز شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی ندارد. سیستم فاضلاب هم فرسوده است و کشش جمع آوری آب‌های فرسوده را ندارد و فشاری که برای دفع آب‌های سطحی به سیستم فاضلاب وارد می‌آید، مشکلات را در بارش‌های سیلابی بیشتر می‌کند.
شریعتی بیان کرد: اکنون با بسیج تمامی دستگاه‌های استانی و تلاش سازمان‌های مختلف و کمک مردم، شرایط در اهواز پایدار است. اگرچه مناطقی هنوز آب‌گرفته هستند و مشکلاتی برای منازل مردم هنوز وجود دارد اما این شرایط را با جدیت پیگیری می‌کنیم.
وی در خصوص اسکان موقت شهروندان مناطق آب گرفته خوزستان گفت: تنها در شهرستان کارون نیاز به اسکان موقت وجود داشت که فرمانداری با کمک دستگاه‌ها، محل‌هایی را مشخص کردند و این کار را انجام دادند. در عین حال باز هم برای گسترش و ادامه اسکان موقت شهروندان آمادگی لازم وجود دارد.
استاندار خوزستان عنوان کرد: اکنون نیز جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان به منظور هماهنگی بیشتر و اقدامات موثرتر در حال برگزاری است.
وی در خصوص مشکلات ایجاد شده برای مراکز عمومی خدمات‌رسان از جمله بیمارستان‌ها و قطع برق در یک بیمارستان در شب گذشته (۲۵ آذرماه) و فوت چند بیمار در پی این مشکل، تصریح کرد: بیمارستان (بیمارستان امام خمینی(ره)) هم برق اضطراری و هم سیستم UPS داشته است اما متاسفانه برای برخی از بخش‌ها و خصوصا بخش ICU وارد مدار نشده است و این مشکل ایجاد شد و سیستم بعد از پنج دقیقه وارد مدار شده است. البته این موضوع نیازمند بررسی‌های بیشتر است و دستگاه‌های تخصصی را موظف کرده‌ایم که در این زمینه بررسی بیشتری انجام دهند. حوزه فنی عمرانی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در حال بررسی‌های بیشتر هستند و گزارش نهایی را در این زمینه به ما خواهند داد.
کد مطلب: 120272
برچسب ها: خوزستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *