۰
يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۱

آخرین وضعیت خوزستان پس از ورود سامانه مونسون

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: تا خروج سامانه از استان تمام دستگاه‌ها در آماده‌باش هستند. مردم موضوع جدی بگیرند.به توصیه‌های هواشناسی و مدیریت بحران توجه شود و از حضور در مناطق بحرانی بشدت خودداری شود.
آخرین وضعیت خوزستان پس از ورود سامانه مونسون
محمد خانچی در گفت‌وگو خبرنگار جماران در اهواز اظهار کرد: سامانه  مونسون با مدل‌های دیگر سامانه‌های بارشی متفاوت است و پیش‌بینی آن سخت است.با این وجود از قبل، تذکرات لازم  داده شده است، از هفته گذشته اقدامات  خوبی صورت گرفت. جلسات هماهنگی در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار شد. 
وی افزود: از پیش از ورود سامانه به استان، هشدار‌ها داده شده است. تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط فراخوان شده‌اند و موظف شده‌اند تمهیدات لازم برای این موضوع را در نظر بگیرند.
معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: پس از ورود سامانه به استان، در شهرستان‌های مختلف استان شاهد مشکلاتی به صورت مقطعی بوده‌ایم، از جمله این‌که برای مدت کوتاهی برخی معابر مسدود شدند. اما به صورت کلی در خوزستان مشکل خاصی و نگران‌کننده‌ مانند آنچه‌ در برخی از دیگر استان‌های کشور رخ داده، نداشتیم . 
خانچی تصریح کرد: در شهرستان باغملک در برخی روستاهای حوزه عشایری علی‌رغم هشدارهای داده شده مبنی بر لزوم جابه‌جای و خروج از مناطق پرخطر، کمتر به این تذکرات و هشدارها توجه شده است. با این حال امدادرسانی به موقع انجام شد و امکانات فراهم شد.
وی عنوان کرد: در شب گذشته جلسه مدیریت بحران استان با حضور استاندار برگزار شد و‌ از تمام شهرستان‌ها، گزارش‌گیری تلفنی گرفته شد و همچنین تمام دستگاه‌ها گزارشات خود را ارائه دادند.
معاون عمرانی استاندار خوزستان در خصوص قطعی آب و برق در برخی مناطق استان اظهار کرد: در برخی شهرستان‌ها سقوط پایه‌های برق موجب قطعی برق و خاموشی شد که بخش عمده آن دیشب رفع شد اما در برخی نقاط دیگر تا امروز مشکل قطعی برق وجود دارد.وضعیت آب خانگی نیز اینچنین است.
خانچی ادامه داد: عملیات ترمیم پایه‌ها و اتصال مجدد برق در حال انجام است.امروز پاکسازی معابر و منازل آبگرفته در حال انجام است و ارزیابی خسارت در بخش‌هایی شروع شده است .
وی با بیان این‌که بیشترین خسارت در حوزه کشاورزی و دام بوده است، گفت:  تیم‌های ارزیاب بعد از اتمام دوره مقابله برآورد خسارت را اعلام خواهند کرد.
معاون عمرانی استاندار خوزستان عنوان کرد: تا خروج سامانه از استان تمام دستگاه‌ها در آماده‌باش هستند. مردم موضوع را جدی بگیرند. به توصیه‌های هواشناسی و مدیریت بحران توجه شود و از حضور در مناطق بحرانی بشدت خودداری شود.
خانچی با اشاره به طوفان گردوخاک در اهواز تصریح کرد: در ساعاتی که در شهرستان‌ها وضعیت قرمز اعلام می‌شود، مردم در منازل خود بمانند تا مانند دیشب که پدیده گردوخاک در اهواز رخ داد، مردم در سطح شهر اذیت نشوند.شب گذشته مردم در سطح شهر اهواز وضعیت سختی داشته‌اند. 
وی در خصوص تعطیلی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اهواز در اوج پدیده گرد وخاک و سرگردانی شهروندان گفت: شب گذشته در این زمینه تذکراتی داده‌ایم و پس از آن موظف کردیم که اتوبوس‌ها تا ساعت۱۲ شب در سطح شهر مشغول خدمات‌رسانی باشند.
معاون عمرانی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد:  در مورد اهواز، وظایف تمام دستگاه‌ها در قالب مدیریت بحران شهرستان تعریف شده است و در اتفاقات مشابه هر دستگاهی باید بداند چه اقدامی انجام دهد.
کد مطلب: 170302
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *