۰
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۷

کشف طرح ترور نخست وزیر هند

دادستانی ایالت "ماهاراشترا" در هند امروز (پنجشنبه) از کشف طرح یک گروه ۱۹ نفره برای ترور "نارندرا مودی" نخست وزیر این کشور و همچنین برنامه ریزی برای انجام حملات دیگر تروریستی خبر داد.
دادستانی ایالت "ماهاراشترا" در هند امروز (پنجشنبه) از کشف طرح یک گروه ۱۹ نفره برای ترور "نارندرا مودی" نخست وزیر این کشور و همچنین برنامه ریزی برای انجام حملات دیگر تروریستی خبر داد.
به گزارش ایرنا نشریه "تایمز او ایندیا" نوشت: دادستانی ماهاراشترا در این پرونده اعلام کرده که این افراد که متعلق به گروه های شبه نظامی چپ گرا هستند، قصد داشتند نخست وزیر هند را ترور کنند.
دادستانی این ایالت اعلام کرد که تمام  ۱۹ متهم  عضو گروه تروریستی موسوم به "ماویست" هستند. این گروه سعی داشته تا اسلحه و مهمات به ارزش یک میلیون دلار برای قتل نخست وزیر هند جمع آوری کند.
پلیس هند تاکنون ۹ مظنون شامل فعالان اجتماعی، وکلا، استادان دانشگاه و همچنین تحلیلگران را در ارتباط با پرونده ترور نخست وزیر هند بازداشت کرده است، درحالی که ۱۰ مظنون دیگر همچنان متواری هستند.
سازمان های اطلاعاتی هند معتقدند که شبه نظامیان ماویست از سوی چین و چند کشور آمریکای لاتین حمایت می شوند. آنها هنوز هم اعلام می کنند که ماویست ها از سوی مکزیک اسلحه دریافت کرده اند.
شبه نظامیان مائوئیست متعلق به گروه ماویست که به گفته آنها از "مائوتسه تونگ" رهبر انقلاب چین الهام گرفته اند، در 30 ایالت هند فعالیت می کنند، اما بیشترین فعالیت آنها در مناطق جنگلی "چتیزگر، اودیسا، بیهار، جارکند و ماهاراشترا" است.
این گروه از سال 1967 برای ایجاد یک جامعه کمونیستی و سرنگون کردن یک حکومت هندی " نیمه مستعمره، نیمه فئودالی" با دولت هند در حال مبارزه هستند.
این گروه شبه نظامی اعلام کرده که دلیل خشونت های انجام شده توسط آنها بدست آوردن سهم بیشتر از منابع طبیعی منطقه و ایجاد شغل بیشتر برای افراد فقیر و کم درآمد در مناطق تحت کنترل این گروه است.
در یکی از بزرگترین حمله های این گروه که در سال 2010 اتفاق افتاد ، 76 نیروی امنیتی هند کشته شدند.
کد مطلب: 120403
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *