۰
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۸

دیدار روحانی یا رئیس جمهورترکیه

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان امروز پنجشنبه با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان امروز پنجشنبه با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کرد.
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان امروز پنجشنبه در حاشیه اجلاس کوالالامپور با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کرد.
حجت الاسلام و المسلمین  روحانی و "رجب طیب اردوغان " موضوعات منطقه ای و به ویژه روند تحولات در سوریه را با تاکید بر همکاری های دو کشور در روند آستانه مورد بحث و بررسی قرار دادند.
روحانی با اظهار نگرانی از ادامه حضور آمریکا در سوریه و تلاش برای تسلط بر چاه های نفتی آن کشور، خواستار همکاری های بیشتر ایران و ترکیه با دولت سوریه شد.
رئیس جمهور همچنین خواستار همکاری با دولت سوریه برای خروج گروه های تروریستی از شهر ادلب و ایجاد آرامش برای مردم این شهر شد.
روسای جمهور ایران و ترکیه در این دیدار همچنین با مرور آخرین وضعیت روابط دوجانبه دو کشور،  توسعه و تعمیق این روابط در همه زمینه ها به ویژه انرژی، حمل و نقل،  صنعت،  تجارت و بانکی را مورد تاکید قرار دادند.
در این ملاقات قرار شد نمایندگان ویژه روسای جمهور دو کشور تفاهمات این ملاقات و توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در آینده نزدیک در کمیته های تخصصی پیگیری و اجرایی نمایند.
همچنین قرار شد شورای عالی هماهنگی که به ریاست روسای جمهور دو کشور و اعضای دو دولت تشکیل می شود، اوایل سال آینده در تهران برگزار شود.
گفتنی است اجلاس سران کوالالامپور 2019 صبح امروز پنج شنبه با حضور روسای جمهور ایران و ترکیه، نخست وزیر مالزی و امیر قطر و صدها تن از شخصیت ها و نخبگان کشورهای اسلامی در مرکز همایش های بین المللی مالزی آغاز شد. روسای جمهور ایران و ترکیه در جلسات صبح و بعد از ظهر این اجلاس سخنرانی نمودند.
کد مطلب: 120406
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *