۰
يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۷
کواکبیان در تذکری به رئیس مجلس:

اصلاح ساختار بودجه باید در مجلس تصویب شود نه در شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه

الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد چابهار از منظر اقتصاد سیاسی برای کشور ایران بسیار مهم است
مصطفی کواکبیان که پیش از دفاع از لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار در تذکری در خصوص بودجه گفت: واقعیت این است که در آستانه تصویب بودجه هستیم، اما بحث ساختار بودجه در شورای هماهنگی سران سه قوه انجام شده است .
اصلاح ساختار بودجه باید در مجلس تصویب شود نه در شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه
مصطفی کواکبیان که پیش از دفاع از لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار در تذکری در خصوص بودجه گفت: واقعیت این است که در آستانه تصویب بودجه هستیم، اما بحث ساختار بودجه در شورای هماهنگی سران سه قوه انجام شده است .
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فلسفه وجودی شورای هماهنگی سران سه قوه برای مبارزه با تحریم‌ها گفت: اما بودجه یک بحث کلان برای درازمدت است .
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در رابطه با ساختار بودجه، باید در مجلس مطرح شود. از این رو من خواهش کردم که ساختار بودجه در مجلس تصویب شود اما خیلی عملیاتی نشده است.
وی در ادامه در دفاع از لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار خاطرنشان کرد: مخالفین محترم هیچ استدلالی برای مخالفت جدی با گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد اینکه بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار الحاق بشود، نداشتند .
عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس گفت: واقعیت این است که یکی از برادران عزیز گفت، خود منطقه آزاد چابهار چه گلی به سر ما زده که بخواهد این دو تا بنادر هم به آن اضافه شود .
وی افزود: برادر عزیزمان جناب آقای محجوب هم فرمودند، خیلی مهم است و دالان شرق را شکل مي‌دهد و توسعه مکران هم توصیه رهبری هست، اما به هر حال گفتند که توسعه حاصل نمي‌شود. اما چرا حاصل نمي‌شود؟ بنده از بعد اقتصاد سیاسی عرض مي‌کنم که به مراتب مي‌تواند منطقه آزاد چابهار را تقویت کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: همین چند دقیقه پیش موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند را در دستور داشتیم،  یک رقابت جدی در منطقه وجود دارد و منطقه آزاد چابهار مي‌تواند در این رقابت در صورتی که گسترش وتوسعه پیدا کند به مراتب برای اقتصاد کشور مفید خواهد بود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: از همه عزیزان و همکاران گرامی خواهشم این است که با توجه به اهمیت این موضوع به الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار حتما رای مثبت بدهند.
لازم به ذکر است، نمایندگان مجلس کلیات لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار را تصویب کردند. نمایندگان مجلس در جلسه علنی، کلیات لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار را با ۱۴۳ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند.

 
کواکبیان با اشاره به وضعیت وخیم آلودگی هوا:
شورای ساماندهی امور پایتخت باید هرچه سریع‌تر تشکیل شود
دکتر مصطفی کواکبیان در صحن علنی مجلس ضمن تبریک میلاد مسیح (ع) به همه موحدان عالم و به ویژه هموطنان مسیحی، در تذکری با اشاره به آلودگی هوا گفت: بنده با رای مجلس عضو شورای ساماندهی امور پایتخت هستم، متاسفانه جلسات این شورا تشکیل نمی‌شود؛ خواهش من این است که زودتر تشکیل شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه به بودجه پرداخت و افزود: بحث بودجه شرکت‌های دولتی را هم قرار بود که زودتر بیاورند که هنوز نیاورده‌اند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس گفت: ساختار بودجه را ما تصویب نکردیم و باید ساختار بودجه هم تصویب شود.
نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه خطاب به رحمانی فضلی افزود: به وزیر کشور هم عرض می‌کنم، به جای شرکت در جشنواره‌های ورزشی به اهواز به خاطر طغیان فاضلاب، به کردستان به خاطر جانباختن کولبران و به سیستان و بلوچستان به خاطر کمبود آب می‌رفتند.
 
کد مطلب: 120563
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *