۰
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۶

اجرای برنامه غربالگری در مدارس کشور

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: تمام مدارس کشور به منظور شناسایی آسیب‌های احتمالی تحت پوشش برنامه‌های غربالگری قرار می‌گیرند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: تمام مدارس کشور به منظور شناسایی آسیب‌های احتمالی تحت پوشش برنامه‌های غربالگری قرار می‌گیرند.
به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله مسعودی فرید پیش از ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح طرح‌های پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان اردبیل عنوان کرد: به منظور شناسایی و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در بین دانش آموزان، طبق برنامه ریزی های به عمل آمده در تلاش خواهیم بود تا تمامی مدارس کشور تحت پوشش برنامه‌های غربالگری قرار گیرند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های کنترلی و آموزش محور در مدارس برنامه ریزی شده است، افزود: با بهره مندی از مربیان مجرب و آموزش دیده از سوی سازمان بهزیستی برنامه‌های ویژه‌ای برای جامعه هدف در نظر گرفته خواهد شد.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی در خصوص پیشگیری از سایر آسیب‌های اجتماعی رایج در جامعه نیز عنوان کرد: چنانچه مداخلات و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در محور پیشگیری قرار گیرد، به مراتب مفیدتر خواهد بود و از این رو افزایش آموزش‌ها و مهارت‌های اجتماعی در بطن جامعه به خصوص در بین خانواده‌ها باید به صورت کارشناسی شده و به بهترین شکل ممکن پیاده سازی شود.
مسعودی فرید ادامه داد: برای کاهش اختلافات خانوادگی و تبعات حاصل از آن، مراکز در نظر گرفته شده برای ارائه آموزش‌های پیش، حین و پس از ازدواج تشکیل و تقویت این مراکز مدنظر قرار گرفته است.
به گفته وی طبق آخرین مطالعات انجام شده توجه جدی به آموزش‌های قبل از ازدواج و ارتقای مهارت زوجین ۸۰ درصد در کاهش آسیب‌های موجود مؤثر خواهد بود.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه موفقیت در اجرای طرح و رویکردهای پیشگیرانه در مواجهه با آسیب‌های رایج در جامعه نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی است، ادامه داد: کاهش طلاق نیازمند مشارکت همگانی بوده و این مهم در برنامه ششم توسعه کشور نیز مورد تأکید قرار گرفته است.
مسعودی فرید تصریح کرد: برخورداری از تفکر سیستمی و تمایل به انجام امور به صورت گروهی می‌تواند منجر به نتایج مطلوبی شده و در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز مؤثر واقع شود.
کد مطلب: 120727
برچسب ها: غربالگری مدارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *