۱
يکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۱
احمد شیرزاد در گفت و گو با پایگاه خبری فریادگر:

اصلاح طلبان از هر فرصت سیاسی باید استفاده کنند

اصلاح طلبان از هر فرصت سیاسی باید استفاده کنند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر اجازه بالندگی به اصلاح طلبان داده شود بنده با توانایی که از آنها سراغ دارم هر چند وقفه ای در فعالیت آنها افتاده است ولی کار به سرعت انجام خواهد شد. وی معتقد است که اصلاح طلبان نه تنها از فرصت انتخابات بلکه از هر فرصت سیاسی باید استفاده کنند.
احمد شیرزاد در گفت و گو با پایگاه خبری فریادگر، با انتقاد از اصولگرایانی که بحث بازسازی در جبهه اصلاحات را مطرح می کنند، ابراز داشت: زمانیکه صحبت از بازسازی می شود به ذهن اینطور متبادر می شود که گویی همه شرایط فعالیت مهیا است و هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و این جماعت در درون خودشان دچار مشکلاتی هستند که باید آن را بازسازی کنند. وی ادامه داد: من به عنوان یک نیروی اصلاح طلب با طرح چنین موضوعی موافق نیستم. مجموعه اصلاح طلبان از تشکلها و احزاب متعددی تشکیل شده اند و تا زمان انتخابات سال ۸۸ هم به لحاظ سازماندهی و تشکل هیچ مشکلی نداشتند. وی در رابطه با برگزاری کنگره سالیانه از سوی اصلاح طلبان گفت: کنگره سالیانه احزاب آنها برگزار می شد. شوراهای مرکزی و دفاتر سیاسی کارشان را انجام می دادند و به فراخور کوچکی یا بزرگی احزاب و تشکلهایشان فعالیت داشتند. این نماینده مجلس ششم، تصریح کرد: تشکلهای اصلاح طلبان برای وحدت با یکدیکر ساز و کارهای گوناگونی مانند شورای هماهنگی اصلاح طلبان، ملاقاتها و نشستها و گفت و گوهایی داشتند که منجر به یک عمل مشترک سیاسی در این اردوگاه می شد. شیرزاد افزود: در انتخابات سال ۸۸ تقریبا اصلاح طلبان یک اجماع نسبی داشتند. هر چند که با دو کاندیدا در انتخابات شرکت کردیم. بعد از سال ۸۸ تا کنون مسئله تغییر پیدا کرده است.
وی مسئله کنونی و اولیه اصلاح طلبان را بالندگی و نه بازسازی دانست و ادامه داد: کبوتری که بال آن چیده شده باشد دیگر نمی تواند پرواز کند. وگرنه سایر قوای حیاتی خود

شیرزاد با بیان اینکه افرادی در جبهه اصولگرایان مدعی می شوند که اصلاح طلبان باید دست به بازسازی و بازنگری بزنند، اظهار داشت: من به آنها می گویم اگر خیلی هنر سیاسی دارند جبهه خودشان را بازسازی کنند. به هم ریختگی که در جبهه اصولگرایان و عدم توانایی آنها نسبت به پاسخ دهی به ساده ترین سوال های سیاسی وجود دارد اسفناک است
را دارد. مشکل کنونی ما در مجموعه اصلاح طلبان همین بال و پرواز است. فرض کنیم اگر عقلانیتی در عرصه سیاسی کشور حکمفرما شود که اجازه بالندگی را به اصلاح طلبان دهد بنده با توانایی که از آنها سراغ دارم هر چند وقفه ای در فعالیت آنها افتاده است ولی کار به سرعت انجام خواهد شد. وی معتقد است که اصلاح طلبان نه تنها از فرصت انتخابات بلکه از هر فرصت سیاسی باید استفاده کنند. شیرزاد با بیان اینکه افرادی در جبهه اصولگرایان مدعی می شوند که اصلاح طلبان باید دست به بازسازی و بازنگری بزنند، اظهار داشت: من به آنها می گویم اگر خیلی هنر سیاسی دارند جبهه خودشان را بازسازی کنند. به هم ریختگی که در جبهه اصولگرایان و عدم توانایی آنها نسبت به پاسخ دهی به ساده ترین سوال های سیاسی وجود دارد اسفناک است. وی تصریح کرد: اصلاح طلبان در حال حاضر از همدلی و انسجام بسیاری خوبی برخوردار هستند. به عنوان مثال می گویم که ما بعد از ماهها دوست و همکاری را می بینیم که بدون اینکه در این چندماه جلسه ای داشته باشیم افکارمان به هم نزدیک است. این استاد دانشگاه افزود: اصلاح طلبان به عنوان یک نیروی آماده به انتظار به وجود آمدن یک شرایط مناسب برای فعالیت هستند و نیازی به دستور توبه و بازسازی و اینطور مسائل ندارند. البته همیشه هر گروه و هر فردی نیاز به بازنگری و بازبینی گذشته خود دارند. وی در پایان خاطر نشان کرد: هر مقام اجرایی و سیاسی امکان خطا دارد و باید بپذیرد که گاهی ممکن است خطا کند. مجموعه اصلاح طلبان نیز از این اصل مستثنی نیستند و خود را انسانهای زمینی می دانند که مانند هر انسان دیگری و مانند آدم ابوالبشر امکان خطا دارند. ولی نوع بیان مطالب که از سوی اصولگرایان مطرح می شود جای انتقاد فراوان دارد زیرا آنها فکر می کنند که خودشان از خطا مبرا هستند و فقط اصلاح طلبان همه اشتباهات را مرتکب شده اند.

کد مطلب: 12085
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *