۰
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۲
رييس سازمان بازرسي كل كشور؛

كشورداري به تفكر،‌ مطالعه و برنامه‌ريزي نيازمند است

كشورداري بايد با تفكر، برنامه‌ريزي، مطالعه و تيم كارشناسي باشد در غير اين صورت با ناسازگاري‌هايي كه اكنون با آن روبرو هستيم مواجه مي‌شويم.
كشورداري به تفكر،‌ مطالعه و برنامه‌ريزي نيازمند است
 حجت‌الاسلام و المسلمين مصطفي پورمحمدي رييس سازمان بازرسي كل كشور با حضور در جلسه هم‌انديشي سازمان بازرسي كل كشور و شوراهاي اسلامي شهرهاي استان تهران در محل با بيان ايكه ماه مبارك رمضان ماه عبادت و دلدادگي به خداوند است،‌ گفت: ماه رمضان انسان را وظيفه‌شناس مي‌كند و اين ماه، ماه خوبي‌هاست و بهترين خوبي، خدمت است. همچنين ماه رمضان به ما آموزش مي‌دهد كه به بندگان، نيازمندان و مومنان خدمت كنيم.

وي ادامه داد: ماه رمضان دو درس را به ما آموزش مي‌دهد؛ اول وظيفه‌شناسي و دوم خدمت، كه شوراها بايد مظهر اين دو خصلت باشند. شوراي اسلامي يك تجربه موفق در جمهوري اسلامي است و من به دليل چند سال خدمت در وزارت كشور و سازمان بازرسي كل كشور اطلاعاتم درباره شوراها و شهرداري‌ها زياد است.

رييس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه شوراها يك تجربه موفق در نظام ما هستند،‌ افزود: كاركردها شوراها در مجموع مثبت و موفقيت‌آميز است هر چند ممكن است عده‌اي بگويند شوراها ضعف و مشكل دارند. ما نيز منكر ضعف‌ها نيستيم اما شوراها يك نياز جدي جامعه ماست و طبيعي است كه در يك نهاد نوپا مشكلات و كمبودهايي وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمين پورمحمدي خاطرنشان كرد: قانون شوراها نيازمند يك بازنگري و تكميل است و بايد تلاش كنيم تا فرهنگ كار جمعي در ميان مردم به وجود آيد و شوراها نشان دادند كه ما مي‌توانيم جمع‌گرا باشيم و در حال حاضر ظرفيت ممتازي در كشور به وجود آمده و تاكنون نزديك به ۱۵۰ هزار نفر در طول سه دوره عضو شوراها بوده‌اند.

وي با بيان اينكه مردم خدمات مختلفي در شهر نياز دارند، اظهاركرد:‌ افرادي كه وارد شورا مي‌شوند بايد از ظرفيت‌هاي مناسب براي پاسخگويي به نيازهاي شهروندان برخوردار باشند در واقع افراد شورا بايد آموزش‌هاي لازم را بگذارند زيرا مقوله مديريت شهري بسيار مهم و اساسي است.

رييس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اين كه ما از يك بافت چندزيستي استفاده مي‌كنيم، تصريح كرد: به ما مي‌گويند شما گوشت لخت را به دست دستگاه‌هاي اداري و اجرايي داده‌‌ايد و به شهرداري‌ها مي‌گوييد كه با عوارض اندك شهر را اداره كنند، بايد يك تناسب منظم و مناسب به وجود آيد و اين يكي از دغدغه‌هاي اصلي محسوب مي‌شود زيرا شورا يك نهاد نوپاست و بايد از آن حمايت كنيم.

پورمحمدي تصريح كرد: در قانون دو نظارت وجود دارد يك نظارت بر شهرداري است كه نظارت استصوابي است و ديگري نظارت بر فعاليت‌هاي بخش‌هاي ديگر شهرداري است كه نظارت استطلاعي است. شوراي استان تهران جزء سخت‌ترين شوراهاي كشور است زيرا با شهر تهران تركيب شده است و بايد مدل ديگري را براي شوراي شهر تهران طراحي كنيم، همچنين با روش متداول افق خوبي نخواهيم داشت.

وي بيان كرد: به مباحث اجتماعي و سياسي نمي‌توان به سادگي نگاه كرد. ما تاسف مي‌خوريم كه چرا در مورد خيلي از مسائل كشور بدون مطالعه صحبت مي‌شود و درباره آن نظر و پيشنهاداتي مي‌دهند، كشورداري اينگونه نمي‌شود. كشورداري نيازمند تفكر، برنامه‌ريزي،‌ مطالعه و تيم‌هاي كارشناسي است و با همه اينها در كنار هم مي‌توان يك مدل خوب براي مديريت اداره كشور ارايه داد در غير اين صورت با همين ناسازگاري‌هايي كه اين روزها با آن روبرو هستيم مواجه مي‌شويم.
کد مطلب: 1209
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *