۰
دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۴

بعد فتنه باید غربالگری آغاز می‌شد

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: شعار مرگ بر امریکا در جمهوری اسلامی، یک شعار راهبردی است و نه مقطعی و زودگذر.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: شعار مرگ بر امریکا در جمهوری اسلامی،  یک شعار راهبردی است و نه مقطعی و زودگذر.
حجت‌الاسلام سید رضا تقوی در جمع راهپیمایان 9دی در سمنان با اشاره به فتنه 88 اظهار کرد: فتنه‌گران در سال 88در پی این بودند که شعارهای انقلاب و از جمله شعار مرگ بر امریکا و یا حمایت از مردم مظلوم فلسطین و...را عوض کنند.
وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم تاریخ را برای نسل‌های آتی بیان کنیم به دلایل تداوم شعار مرگ بر امریکا در جمهوری اسلامی پرداخت و افزود: ماهیت نظام و دولت امریکا استکباری، جهانخواری و زورگویی است و بر مبنای اعتقادات‌مان نمی‌توانیم با امریکا کنار بیاییم.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه شعار مرگ بر امریکا نماد نفرت مردم ما از دولت امریکا است خاطرنشان کرد:فتنه گران در سال 88 در تلاش بودند که برخی از این شعارهای محوری نظام را تغییر دهند.
وی با اشاره به طرح شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران گفت:حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دشمنی با صهیونیست‌ها ریشه در اعتقادات ما دارد. البته فتنه‌گران در گفتن شعار جانم فدای ایران هم دروغ می‌گفتند چرا که این ارتشی‌ها، سپاهیان و بسیجی‌ها هستند که هرجا نیاز بوده جان خود را فدای ایران کردند.
تقوی با بیان اینکه فتنه گران به دنبال ضربه زدن به ولایت و اصل نظام بودند ادامه داد: آنها در شعارهایشان در سال 88 به روشنی این شعارها را سرمی‌دادند که " انتخابات بهانه است واصل نظام نشانه است".
وی با بیان اینکه فتنه‌گران در 88 جلوی رهبری ایستادند افزود:آنها با اردوکشی خیابانی می‌خواستند خواسته‌های ناحق خود را به رهبری معظم انقلاب تحمیل کنند.
وی با بیان اینکه برخی از سران فتنه یک کارتابل حکم از رهبری داشتند افزود: سران فتنه که سوابق زیادی هم در انقلاب داشتند در سخنان خود دم از امام می‌زدند اما به این سخن امام راحل که پشتیبان ولایت باشید تا آسیبی به جمهوری اسلامی وارد نشود توجهی نمی‌کردند.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تاریخ اسلام نیز کسانی همچون طلحه و زیبر نیز بودند که بعد از سال‌ها مجاهدت برای اسلام در مقابل علی (ع) ایستادند خاطرنشان کرد:آنها از اعتبارشان سوءاستفاده کردند و جبهه‌ای در مقابل امیرالمومنان تشکیل دادند در حالی که آنها در جنگ های قبلی در کنار علی(ع) و در صف اسلام جنگیده بودند. آنها بال وجود سوابق‌شان وقتی بحث قدرت‌طلبی شد رودروی علی(ع)ایستادند و از همین رو امام علی از مدینه به عراق آمدند و مقر حکومت‌شان را در همانجا قرار دادند و در آخر هم در همان‌جا به شهادت رسیدند.
تقوی با اشاره به ویژگی‌های فتنه گفت: وجود افراد مشهور و شناخته شده یکی از ویژگی‌های فتنه است اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های فتنه این است که در آن شعارهای پرجذبه و به ظاهر در حمایت از مردم مطرح می‌شود. آنها مدعی بودند که برای اصلاح به خیابان می‌آیند و همواره برخی نیز فریب این شعارها را می‌خورند.
وی با بیان اینکه فتنه یک لایه رویی و یک لایه زیرین دارد افزود: فتنه همواره چند لایه است، لایه رویی آن همان ظاهر فتنه، اردوکشی خیابانی، آتش زدن‌ها و شعارها و...است اما لایه زیرین آن به کسانی برمی‌گردد که از پشت صحنه برنامه‌ریزی می‌کنند و معمولا مردم این پشت صحنه را نمی‌بینند.
این فعال سیاسی با بیان اینکه در طول انقلاب فتنه‌های زیادی بوده و در آینده نیز با فتنه‌های دیگری روبرو خواهیم شد گفت: دشمن می‌کوشد با فشار برمردم، به گونه‌ای فضا را مدیریت کند که مردم دست از خواسته‌ها و مواضع‌شان بردارند. البته ملت ما راه خود را سال‌ها است که انتخاب کرده و پشت سر ولایت فقیه حرکت و از آن حمایت می‌کند.
وی با بیان اینکه در فتنه 88 فتنه‌گران شهیدسازی کردند افزود: همانگونه که امروز فیلم آن موجود است، نداآقاسلطان را خودشان کشتند و بعدها همسر همین خانم به سرزمین های اشغالی رفت و با نخست‌وزیر اسرائیل دیدار کرد.
تقوی با بیان اینکه بی‌اعتماد کردن مردم به دستگاه‌ها و ارکان انقلاب یکی از آسیب های فتنه 88 بود افزود: فتنه گران به پایگاه های  بسیج که از پایه های اقتدار نظام بود حمله کردند.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بعد از فتنه باید یک غربالگری آغاز می‌شد ادامه داد: متاسفانه برخی از عوامل فتنه در دستگاه‌ها ماندند و بخشی از مشکلات امروز به دلیل همین است که آنها برخی از مسولیت‌ها را گرفتند.
وی با بیان اینکه افشای چهره فتنه از وظایف ماست افزود: دوستداران انقلاب باید محافظه‌کاری را کنار گذاشته و چهره فتنه‌گران و منافین را افشا کنند.
تقوی در پایان به نقش رهبری انقلاب در مقابله با فتنه ها پرداخت و گفت: رهبری معظم یک تحفه الهی، مرجع تقلید، سیاستمدار باهوش و دشمن‌شناس است و در فتنه‌ها و از جمله در فتنه اخیر در جریان افزایش قیمت بنزین، اگر رهبری انقلاب نبود، آنها به نظام آسیب می‌زدند.
کد مطلب: 121040
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *