۰
پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۵۰

ملت اجازه تکرار فتنه 88 را نخواهد داد

معاون اول قوه قضاییه گفت: ملت ایران در آستانه انتخابات اجازه تکرار فتنه سال ۸۸ را به دشمنان نمی‌دهند.
سید ابراهیم رییسی در سخنان خود در حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار کرد: امام خمینی(ره) با تکیه بر سیره اهل بیت(ع) انقلاب اسلامی را تشکیل دادند و ایشان با سلوک، عرفان، حکمت نظری و عملی و بندگی خداوند توانستند طاغوت را از میان ببرند. جهاد اکبر مهم ترین پیام این انقلاب است؛ زیرا در آن مبارزه با نفس و خواهش‌های نفسانی نهفته و عبودیت و بندگی را به اثبات می‌رساند و در مسیر دلدادگی همه مشکلات را تحمل می‌نماید.

وی با بیان این‌که «میراث امام خمینی(ره) جاودانه خواهد ماند» تصریح کرد: اگرچه ایشان بیش از دو دهه قبل ملت ایران را تنها گذاشت و به دیار باقی شتافت اما میراث ارزشمند امام خمینی(ره) همچنان پابرجا خواهد ماند؛ زیرا انقلاب وی اسلامی و مبتنی بر ارزش‌های دینی و برگرفته از فطرت انسانی در مقابله با ظلم می‌باشد. رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان ارزشمند خود بر ادامه راه امام خمینی(ره) تاکید داشتند و به پافشاری ملت ایران بر همان اصول انقلاب اشاره کردند ازاین رو وظیفه همه ما صیانت و حفاظت از این انقلاب اسلامی است.

وی تلاش برای دین‌شناسی را یکی از وظایف مهم علما برشمرد و گفت: علما در طول حیات خود با توجه به اهمیت تعلیم، شاگردان بسیاری را تربیت کردند و امام خمینی(ره) نیز در فقه، اصول، عرفان و حکت نقش مهمی در تعلیم شاگردان در حوزه‌های علمیه داشت، همچنین یکی از وظایف مهم علما مبارزه با بدعت‌ها، کژی‌ها و انحرافات می‌باشد که در این زمینه نیز ایشان نقش بسزایی ایفاء کردند.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد:تبیین جایگاه امامت و ولایت فقیه نیز یکی از تلاش‌های مهم امام خمینی(ره) بود؛ زیرا در طول تاریخ تلاش‌های زیادی شد که با انحرافات فراوان امامت را انکار نمایند به گونه‌ای که پس از شهادت موسی‌ابن جعفر(ع) گروهی انحرافی به نام واقفیه تشکیل شد که متمایل به توقف امامت بودند اما معصومین(ع) تلاش‌های زیادی در مبارزه با این گروه انحرافی داشتند.

وی ظلم‌ستیزی را از مشخصات مهم اهل بیت(ع) خواند و اظهار کرد: در سیره اهل بیت(ع)، کنار آمدن با دشمن معنا ندارد و مبارزه با ظلم و ستم از نقاط مشترک آنان در طول تاریخ است.

وی در ادامه سخنان خود به قیام ۱۵ خرداد اشاره کرد و افزود: این قیام بزرگ دارای مشخصات و ویژگی‌های مهمی است که حضور مردم در جهت اعتلای دین، مردمی بودن قیام،، حرکتی ضداستبدادی و ضد استکباری بر علیه طاغوت از مهم‌ترین این ویژگی‌ها می‌باشد. امام خمینی(ره) توانست در ۱۴ سال تبعید، تهدیدات را به فرصت تبدیل سازد و با پیام‌های خود مردم را نسبت به ظلم و ستم شاه آگاه نماید و راه فقهای شیعه و مرجعیت را ادامه دهد.

معاون قوه قضاییه تلاش دشمن برای نابودی حق را ناکام دانست و تصریح کرد: در طول تاریخ خلفای عباسی و اموی تلاش کردند با ترور شخصیت و شهید نمودن معصومین جلوی انتشار حق را بگیرند اما هرگز موفق نشدند؛ زیرا کلام و حقانیت اهل بیت(ع) در مسیر شهادت، در کنج اسارت و یا در حرکت های انقلابی به گوش مشتاقان می‌رسید.

وی اظهار کرد: امام خمینی(س) نیز جایگاه ولایت فقیه را در جامعه اسلامی تبیین کرد و پس از انقلاب توسط مجلس خبرگان رهبری، ولایت فقیه ساختار سازی شد و در طول این انقلاب دشمن نتواست در توطئه‌های خود مردم را از ولایت فقیه جدا سازد.

وی جنگ تحمیلی را یکی از توطئه‌های دشمن برشمرد و اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن تلاش کرد با هر ابرازی این انقلاب را از میان ببرد که جنگ تحمیلی یکی از اقلام این توطئه‌ها بود اما با اراده خدا، دشمن نتواست پیروز شود.

رییسی یادآور شد: هرکس علیه اراده خدا گام برداشت ریشه خود را سوزاند و شاهد بودیم در این انقلاب نیز توطئه‌ها کارساز نبود و در طول ۳۰ سال انقلاب هر توطئه‌ای با هوشیاری این ملت در کنار ولایت فقیه خنثی شد.

وی در ادامه سخنان خود گفت:در سال ۸۸ حضور ۴۰ میلیون نفری مردم در پای صندوق های رای با توطئه دشمن تلخ شد اما موجب شد تا مردم دوباره با ولایت فقیه تجدید پیمان کنند و قطعا ملت ایران در آستانه انتخابات، اجازه تکرار فتنه سال ۸۸ را به دشمنان نمی دهند.

وی با اشاره به ضروت حضور حداکثری مردم در انتخابات افزود: انتخابات باید بر اساس بصیرت، معرفت و آگاهی باشد زیرا مهمترین تفاوت انتخابات ما با سایر کشور تکیه بر ارزش‌های اسلامی است، اما باید بدانیم در این انتخابات همه ما پیروز هستیم؛ زیرا به تکلیف الهی خود عمل می‌کنیم و با انتخات فرد اصلح زمینه ناکامی دشمنان را فراهم می سازیم.
کد مطلب: 32687
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *