۰
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۶

کارهایی که نباید درهواپیما انجام داد

خلبان هواپیما فردی است که تصمیم می‌گیرد چه کاری درست است و با چه کاری باید مقابله کرد. آنها مسئولند پرواز را امن و آرام نگه دارند. مواردی که در زیر آورده شده، نکاتی است که انجام آن‌ها به علت‌های امنیتی و یا رعایت حق دیگر مسافران درست نیست و خلبان‌ها موظف هستند در این موارد تذکر دهند و یا اقدام مناسب را انجام دهند.
کارهایی که نباید درهواپیما انجام داد
خلبان هواپیما فردی است که تصمیم می‌گیرد چه کاری درست است و با چه کاری باید مقابله کرد. آنها مسئولند پرواز را امن و آرام نگه دارند. مواردی که در زیر آورده شده، نکاتی است که انجام آن‌ها به علت‌های امنیتی و یا رعایت حق دیگر مسافران درست نیست و خلبان‌ها موظف هستند در این موارد تذکر دهند و یا اقدام مناسب را انجام دهند.
به گزارش چمدان، برخی از این موارد را هر آدم متمدنی می‌داند اما گاهی اوقات فراموش می‌کند که منجر به بحث، دعوا و گاهی فرود اضطراری می‌شود.

۱.فقط در صندلی خود بمانید
شما فقط پول صندلی خود را داده‌اید و اجازه دارید تا جایی که می‌توانید از آن لذت ببرید. خلبان‌ها به افرادی که بیش از حد در طول پرواز در کابین پرسه می‌زنند تذکر می‌دهند. رفتن به دستشویی و یا یک کشش مختصر به بدن دادن مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما مسافری که دائما در کابین رفت و آمد می‌کند باعث نگرانی خدمه می‌شود.

۲.مواظب رفتار و گفتارتان باشید
خلبان ها به تنهایی کارشان را انجام نمی دهند، بلکه در تیمی همراه مهماندارها کار می‌کنند در نتیجه حواس‌شان هست که مسافرها چگونه با مهماندارها برخورد می‌کنند. تعرض به مهاندارها از جمله اشتباهات بزرگی است که باعث می‌شود فرد را از پرواز بیرون کنند.

۳.فقط آرام باشید
این کار از جمله اشتباهاتی است که افراد انجام می‌دهند و فراموش می‌کنند که آرام باشند. آنها عصبی و نگران می شوند و این استرس را به دیگر مسافران و خدمه نیز منتقل می کنند.

۴.کفش‌های خود را در نیاورید
درست است که همه می‌خواهند در طول پرواز راحت باشند اما این راحتی حدی دارد. در آوردن کفش‌ها هیچ وقت کار درستی نیست. این کار بی‌احترامی به باقی مسافران است.

۵.فرد کناری شما بالشت شما نیست
در برخی از پروازهای طولانی، چرت زدن ایده ی خوبی است اما به شرطی که سبب آزار فرد دیگری نشود. اگر قصد خوابیدن در هواپیما را دارید حتما با خود بالش مخصوص گردنی ببرید تا مطمئن شوید که سر خود را بر روی مسافر کناری تکیه نمی‌دهید.

۶.قدر صندلی خود را بدانید
صندلی کنار پنجره معمولا صندلی محبوب همه است، در نتیجه اگر خوش شانس بودید و آن جا نشستید قدر آن را بدانید. در نظر نگرفتن دیگران برای بستن یا باز نگه داشتن کاور پنجره بی احترامی محسوب می‌شود و بهتر است زمانی که دیگران خوابند کاور پنجره را قبل از اینکه بحثی صورت بگیرد تا نیمه ببندید.

۷.اجازه دهید وسایلتان همان جا که هستند بمانند
تقریبا همه ی مسافران کیفی دارند که در ابتدا در جاهای مخصوص گذاشته‌اند. از جابه‌جایی آن‌ها در طول پرواز بپرهیزید. زیرا هم باعث اشغال شدن راهرو می‌شوید و هم فردی که زیر آن نشسته را آزرده می‌کنید.

۸.کارهای شخصی را در هواپیما انجام ندهید
بهداشت شخصی حتما علتی دارد که شخصی خوانده می‌شود. برای جلوگیری از دعوا و بحث نباید کارهای مربوط به بهداشت شخصی مانند کوتاه کردن ناخن، نخ کشیدن دندان و یا شانه کردن مو را در صندلی هواپیما انجام داد.

۹.کیفتان را خودتان جا به جا کنید
مهماندارها آن جا هستند که کمک کنند اما این کمک نیز حد و حدودی دارد. اشتباهی که اغلب مردم می کنند این است که ار آنها می‌خواهند که چمدان‌شان را بلند کنند. مهماندارها نباید چمدان‌ها را بلند کنند تا از آسیب‌های احتمالی دوری شود.

۱۰.کنترل صدا
یکی از نگرانی های اصلی خلبانان حفظ آرامش کابین است و گاهی مردم در این مورد اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند. باید حواستان باشد که در هواپیما آرام صحبت کنید زیرا هواپیما خیلی بزرگ نیست و صدای شما دیگران را آزار خواهد داد.

۱۱. نبستن کمربند اشتباه بزرگی است
خلبان ها معتقدند نبستن کمربند در هر زمانی اشتباه است. حتی اگر چراغ مخصوص روشن نیست شما باید همواره کمربند خود را ببندید زیرا تکان ها و چاله های هوایی ممکن است به یکباره رخ دهند.

۱۲. حواستان به کودکتان باشد
معمولا وقتی خانواده‌ای با فرزند کوچک وارد هواپیما می شود حس نارضایتی را در چهره دیگر مسافران می توان دید. درست است که کودکان غیر قابل پیش بینی هستند اما والدین موظف به کنترل آنها هستند و اگر در مسئولیت خود کوتاهی کنند، خلبان می‌تواند به راحتی از آنها بخواهد که پرواز را ترک کنند.
منبع:thetravel.com
کد مطلب: 121926
برچسب ها: هواپیما
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *