۰
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۴

برگزاری همایش شوراهای آموزش و پرورش

مدیر کل مدارس غیردولتی و مشارکت‌‌های مردمی گفت: مدیران در همه سطوح کشوری و منطقه‌ای باید تلاش‌شان را معطوف به حل مشکلات آموزش و پرورش کنند.
مدیر کل مدارس غیردولتی و مشارکت‌‌های مردمی گفت: مدیران در همه سطوح کشوری و منطقه‌ای باید تلاش‌شان را معطوف به حل مشکلات آموزش و پرورش کنند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاوت اول ریاست جمهوری، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد.
مجتبی زینی‌وند مدیر کل مدارس غیردولتی و مشارکت‌‌های مردمی در این همایش گفت: امروز دانش و دانایی و نیروی آموزش دیده از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی است. شاخص‌های بهره‌بری از نیرو و اندیشه انسانی نماد رشد و عقب ماندگی دولت‌ها محسوب می‌شود.توسعه و آموزش و پرورش  باهم رابطه دو سویه دارند. آموزش بسترساز توسعه و از طرف دیگر توسعه زمینه ساز تحول آموزشی است.
وی ادامه داد: همه وزرا و مدیران ارشد باید این دغدغه را داشته باشند که برای تحقق اهداف نظام چه کاری می‌توانند برای آموزش و پرورش کنند و تمام دستگاه ها باید در راستای تقوبت این نظام آموزشی کار کنند. مدیران در همه سطوح کشوری و منطقه‌ای باید تلاششان را معطوف به مشکلات آموزش و پرورش کنند.
زینی وند گفت: در سال ۹۷ حدود ۳۰ هزار مصوبه در شواری آموزش و پرورش مصوب شده که ۸۶ درصد آنها محقق شده است‌. همچنین ۱۴۰۰ میلیارد تومان از مواد قانون شوارها جذب اداره‌های آموزش و پرورش کشور شده است. شوراهای آموزش و پرورش تاکنون توانسته رشد قابل توجهی داشته باشند و محور تحولات آموزش و پرورش باشند.
رشد و بالندگی سایر دستگاه به تلاش و پویایی آموزش و پرورش بستگی دارد
انوشیروان محسنی بندپی در ادامه افزود: اصلی ترین نهاد اجتماعی آموزش و پرورش است‌. رشد و بالندگی سایر دستگاه به تلاش و پویایی این نهاد بستگی دارد.
بندپی گفت: در میان قوانینی که داریم برای اینکه آموزش وپرورش یک نهاد توسعه محوری باشد باید بدانیم چه ابزارهایی را در اختیار داریم. مردمی کردن آموزش و پرورش ضرورت دارد زیرا می‌تواند در حل مشکلات کمک کند. مدرسه محوری، تفویض اختیار، رشد و توسعه مشارکت‌های مردمی که در قانون شوراهای آموزش و پرورش از آن یاد شده است که برای اجرایی شدت آن باید جدی تر باشیم.
وی افزود: در مواد ۱۶ قانون کلیه شهرداری ها موظفند نیازهای پیش بینی شده آموزش و پرورش را جایابی کنند.آموزش و پرورش ثروتمندترین وزارتخانه و در عین حال فقیرترین وزارتخانه است.
کد مطلب: 122183
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *