۰
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۶

منظور از مذاکره فقط با اروپایی‌ها نیست

یک کارشناس مسائل خاورمیانه ، اظهار کرد: جریان مقاومت برای ایستادگی در برابر آمریکا و اخراج نظام سلطه از منطقه غرب آسیا باید در دو حوزه نرم و سخت فعالیت کند.
یک کارشناس مسائل خاورمیانه ، اظهار کرد: جریان مقاومت برای ایستادگی در برابر آمریکا و اخراج نظام سلطه از منطقه غرب آسیا باید در دو حوزه نرم و سخت فعالیت کند.
سیدرضا صدرالحسینی، در گفت وگو با ایسنا  با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران ، تصریح کرد:‌ بخش قابل توجهی از فرمایشات ایشان  در ارتباط با مساله‌ مقاومت و مقابله با رژیم تروریستی آمریکا بود و در همین راستا، ایشان نقش قابل توجهی را برای جریان مقاومت ترسیم کردند و تذکرات لازم را ارائه دادند.
وی با بیان این که حال این سوال پیش می‌آید که در حوزه مقاومت چه توانمندی‌هایی وجود دارد که بتواند در مقابله با نظام سلطه اقدامات موثری انجام دهد؟ گفت: در حال حاضر اولین و مهمترین گام برای اخراج آمریکایی‌ها در منطقه مصوبه‌ای است که چندی پیش در پارلمان عراق، تصویب شد. در این مصوبه که برآمده از خواست مردم عراق است تاکید شده که باید نیروهای نظامی آمریکا منطقه را ترک کنند و این موضوع نقطه عطفی برای آغاز اخراج آمریکا از منطقه است.
صدرالحسینی  با بیان این که مساله اخراج نیروهای آمریکایی در عراق از چندی پیش مطرح بود ولی پس از ترور شهدای مقاومت و فرماندهان عالی رتبه‌ای چون سردار قاسم سلیمانی، و ابومهدی المهندس این موضوع تسریع بیشتری پیدا کرد و اکثر نمایندگان پارلمان عراق به آن رای مثبت دادند ، ادامه داد: در راستای فراهم کردن مقدمه برای اخراج آمریکایی‌ها و نظام سلطه از منطقه  باید در دو حوزه نرم و سخت اقداماتی صورت بگیرد.
این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان این که  پس از شهادت سردار سلیمانی و همراهانشان مساله‌ انتقام گیری از آمریکا به یک درخواست عمومی تبدیل شده است، افزود:‌ در همین چارچوب می‌بینیم جریان مقاومت در نقاط مختلف منطقه ، خود را منتقم خون ایشان می‌دانند و بر انتقام گیری سخت از آمریکایی‌ها که در بر گیرنده وارد کردن ضرباتی به نیروهای آمریکایی و منافع این کشور در منطقه است، تاکید دارند.
صدرالحسینی با بیان این که جریان مقاومت باید در راستای افزایش آگاهی ، بصیرت  و دشمن شناسی آحاد مردم منطقه قدم بردارد، گفت: این ها مولفه‌هایی است که به عنوان ابزار مناسب  در اختیار جریان مقاومت است  و این جریان  می‌تواند در حوزهای سیاسی ، امنیتی و نظامی از آنها برای اخراج آمریکایی‌ها در منطقه استفاده کند.
این کارشناس مسائل خاورمیانه  همچنین در مورد بخش دیگری از اظهارات رهبری مبنی بر اینکه ایران از مذاکره ابایی ندارد ولی با آمریکایی‌ها مذاکره نمی‌کند، تاکید کرد: موضوع مذاکره همیشه در راهبرد سیاست خارجی ایران وجود داشته است و همواره جمهوری اسلامی ایران آمریکایی‌ها را  از این موضوع استثنا کرده است.
وی با بیان اینکه رهبری روز جمعه  بار دیگر  سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران درارتباط با موضوع مذاکره  را تبیین  کردند گفت: منظور از مذاکره ، فقط مذاکره با سه کشور اروپایی  انگلیس، فرانسه و آلمان نیست. بلکه در حال حاضر ایران با کشورهای مختلف تعامل و رایزنی دارد و این موضوع می‌تواند شامل کشورهای مختلف باشد.
صدرالحسینی با بیان این که صحبت های رهبری در مورد موضوع مذاکره دارای دو رویکرد خارجی و داخلی بود ،افزود : ایشان در این بخش از سخنان خود به نحوی به سخنان ترامپ نیز پاسخ دادند چرا که  که ترامپ بعد از اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور فرماندهان مقاومت اعلام کرد که آماده مذاکره با ایران هستیم.
این کارشناس مسائل خاورمیانه  خاطرنشان کرد: این صحبت‌های مقام معظم رهبری همچنین معطوف به برخی از جریان‌های فکری موجود در کشور بود که معتقدند راه حل مشکلات در کشور صرفا در مذاکره با آمریکا است.
کد مطلب: 122203
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *