۰
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۶

827 مدرسه در وضعیت قرمز ایمنی

شهردار تهران از وجود 827 مدرسه با وضعیت قرمز ایمنی در تهران خبر داد.
شهردار تهران از وجود 827 مدرسه با وضعیت قرمز ایمنی در تهران خبر داد.
به گزارش ایسنا، پیروز حناچی صبح امروز در گردهمایی 1500 مدیر مدرسه با بیان این که آموزش مدیران و دانش آموزان در برابر حوادث و بحران از سال 94 آغاز شده و تا امروز در سه بخش آموزش مدیران، آموزش اولیا و دانش آموزان و همچنین تهیه سند مخاطرات ادامه داشته است.
وی با بیان این که بررسی‌های مدیریت بحران از 2888 مدرسه نشان داده که 1235 مدرسه از نظر ایمنی  در وضعیت زرد ، 827 مدرسه در وضعیت قرمز و مابقی از نظر مخاطره در حد آسیب کم هستند، اظهار کرد: همچنین حدود 15 هزار و 795 مدیر آموزش دیدند.
شهردار تهران با ارائه آماری در خصوص زلزله کوبه ژاپن گفت: برآورد خسارت این زلزله یک صد میلیارد دلار عنوان شد اما ژاپنی‌ها این زلزله را به یک لابراتور عظیم برای درس گرفتن تبدیل کردند و بند به بند قوانینی را تدوین کردند که شرایط آنها را تغییر داد به عنوان مثال مدل پل‌های آنها نیز تغییر کرد. هر چند که ما نیز درس‌های از این حادثه گرفتیم اما به نظرم باید جدی تر اقدام کنیم.
حناچی با بیان این که ژاپنی‌ها در  محورهای مختلف درس‌های مختلفی گرفتند گفت: یکی از این درس‌ها ضرورت افزایش ایمنی حتی در بخش‌هایی که احتمال زلزله وجود ندارد بود به گونه‌ای که در یکی از زلزله‌های کشور می‌گفتند که نباید در این منطقه زلزله می‌آمد اما رخ داد. درس دیگر افزایش سطح ایمنی در بافت‌های قدیمی است که ما از آن تحت عنوان بافت فرسوده یاد می‌کنیم و همچنین تقویت و ایمن سازی شبکه‌های حیاتی،  مورد توجه قرار گرفت به گونه‌ای که بعد از زلزله ژاپن پل‌های تک پایه منسوخ شد.
وی با بیان این که در زلزله بم تعداد کسانی که براثر حوادث بعد از زلزله کشته شدند معادل خود زلزله بود گفت: افزایش هماهنگی بین دستگاه‌های کمکی نیز بسیار مهم است به گونه‌ای که ما در سازمان مدیریت بحران شهر تهران برای هر دستگاه یک صندلی و راه‌های ارتباطی در نظر گرفتیم تا در بروز حوادث و بحران‌ها بتوانیم راه‌های ارتباطی را حفظ کنیم.
حناچی با بیان اینکه در تهران 700 پل اصلی داریم که دایما مورد مانیتورینگ و رصد قرار می‌گیرد که مبادا دچار حادثه شوند گفت: 10 درصد زلزله‌های ثبت شده در دنیا در اطراف ژاپن است و ژاپن در محل تلاقی بین 4 گسل اصلی ایجاد شده اما ژاپنی‌ها این تهدیدات را به فرصت تبدیل کردند و بدانید برای هر بند و آیین‌نامه‌ای که تدوین شده تعداد زیادی آدم کشته شده و من فکر می‌کنم باید در پس هر حادثه‌ای به دنبال باید و نبایدها باشیم.
شهردار تهران در خاتمه با بیان این که دانش اموزان باید مورد یادگیری قرار گیرد تا بتواند این آموزش‌ها را به داخل خانه‌ها ببرند گفت: همکاری شهرداری با آموزش و پرورش دارای وجوه مختلف است و ما 4 مسئله اساسی آلودگی هوا، پسماند، ترافیک و حمل و نقل عمومی داریم که می‌توانیم از ظرفیت مدارس برای آموزش و فرهنگ سازی اقدام کنیم هر چند که آموزش در حوزه پسماند را با آموزش و پرورش دنبال خواهیم کرد.
کد مطلب: 122212
برچسب ها: حناچی مدارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *