۰
جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۴

ویروس کرونا در قم وجود ندارد

رئیس مرکز بهداشت استان قم، با بیان این که موردی از ویروس کرونا در قم وجود ندارد و مردم نگران نباشند، گفت: اگرچه حضور طلاب خارجی از کشورهای مختلف دنیا در جامعة المصطفی(س) شهر قم، حساسیت کاری ما را بیشتر کرده اما خوشبختانه هیچ اتفاق بخصوصی تا کنون نیافتاده است.
رئیس مرکز بهداشت استان قم، با بیان این که موردی از ویروس کرونا در قم وجود ندارد و مردم نگران نباشند، گفت: اگرچه حضور طلاب خارجی از کشورهای مختلف دنیا در جامعة المصطفی(س) شهر قم، حساسیت کاری ما را بیشتر کرده اما خوشبختانه هیچ اتفاق بخصوصی تا کنون نیافتاده است.
سیامک محبی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قم، در پاسخ به سؤالی درباره انتشار شایعات مبنی بر وجود یک مورد مشکوک به ویروس کرونا در شهر قم، اظهار داشت: تا ظهر امروز (جمعه ۱۱بهمن ماه ۹۸)، هیچ موردی از ویروس کرونا در شهر قم گزارش نشده است.
وی با بیان این که به هر حال بیماری کرونا به مرزهای ایران نزدیک شده و هیچ کشوری هم نمی‌تواند بگوید می‌توانم از ورود این ویروس ممانعت کنم، گفت: بحث عمده ای که در کشور ما وجود دارد، بحث مراقبت و کنترل بیماری کرونا در صورت وجود و ظهور آن در کشور است.
رئیس مرکز بهداشت قم با بیان این که بیماری ویروس کرونا، شبهات زیادی به بیماری آنفولانزا دارد، گفت: با توجه به این که این بیماری در کشور چین اتفاق افتاده، ممکن است مردم نگران باشند اما واقعا جای نگرانی نیست؛ و این مباحثی هم که در فضای مجازی می شود که ممکن است مردم را به هراس بیاندازد و بپرسند که چرا سازمان بهداشت جهانی شرایط فوق العاده اعلام کرده؟ باید پاسخ داد که این شرایط فوق العاده چیز جدیدی نیست که مطرح شده باشد، چرا که ما در برخی موارد در گذشته هم شاهد اعلام شرایط فوق العاده جهانی بوده ایم که چند مورد آن ها قبل از سال ۲۰۱۰ بود.
وی با رد شایعاتی مبنی بر وجود یک مورد بیماری کرونا در شهر قم، گفت: اصلا چنین چیزی نداشتیم و همه موارد رد شده است؛ اکنون هم سیستم ما در خصوص علائم این بیماری کاملا به هوش است و کنترل می کنیم؛ با وجود این که دستورالعمل های وزارتی به واحدهای مرتبط کاملا ابلاغ شده، اما فردا صبح هم کارگروه سلامت و امنیت غذای استان قم تشکیل جلسه خواهد داد تا ضمن ابلاغ و اطلاع رسانی های لازم به همه اداراتی که می توانند در این زمینه کمک کنند، صورت گیرد.
دکتر محبی در خصوص حضور زائران حرم حضرت معصومه(س) در قم و همچنین تحصیل هزاران طلبه خارجی از کشورهای مختلف دنیا در حوزه علمیه جامعة المصطفی(ص) شهر قم، و ضرورت دقت بیشتر در مورد ظهور ویروس کرونا در این شهر، گفت: این بحث حساسیت ما را بیشتر می کند و به همین دلیل ما با دوستان جامعة المصطفی(ص) هماهنگی هایی را هم داشتیم و ابلاغ های لازم هم در این خصوص ارسال شده است؛ اما اتفاق بخصوصی نیافتاده است؛ چون در کل، در کشور ما خیلی مشکل خاصی وجود نداشته است.
وی در پایان گفت: قطعا تمهیدات لازم برای کنترل ویروس کرونا در صورت ظهور و بروز احتمالی آن اندیشیده شده است.
کد مطلب: 122967
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *