۰
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۷

تعطیلی فروشگاههای اپل در چین

نگرانی غول‌های فناوری از ابتلای کارکنان شعبه‌های خود در چین به ویروس کرونا ادامه دارد. اپل در همین راستا به طور موقت تمام فروشگاه‌ها و دفاتر خود را در سراسر این کشور تعطیل کرد.
نگرانی غول‌های فناوری از ابتلای کارکنان شعبه‌های خود در چین به ویروس کرونا ادامه دارد. اپل در همین راستا به طور موقت تمام فروشگاه‌ها و دفاتر خود را در سراسر این کشور تعطیل کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی انگجت، شیوع ویروس کرونا در جهان تاثیر ملموسی بر دنیای فناوری گذاشته است. گوگل چندی پیش از تعطیلی دفاتر خود در چین و منع سفر کارکنانش به این کشور خبر داد. مایکروسافت و آمازون نیز در همین راستا به طور موقت تمام فعالیت‌های خود را در چین متوقف کرده‌اند. در تازه‌ترین تحولات کمپانی اپل نیز پس از مشورت با کارشناسان "محض احتیاط" تمام فروشگاه‌های خرده فروشی و دفاتر خود را تا تاریخ ۹ فوریه (۲۰ بهمن) در چین تعطیل کرد.
اپل قبلا سه فروشگاه خود را در این کشور تعطیل کرده بود اما این بار هر ۴۲ مرکز وابسته به این کمپانی در سراسر چین به طور موقت تعطیل خواهند شد.
در روزهای اخیر با بالا گرفتن نگرانی‌ها از شیوع ویروس تنفسی مرگبار، فروش فروشگاه‌های اپل در سراسر چین یعنی حتی خارج از مرکز شیوع ویروس یعنی شهر ووهان، به طور چشمگیری کاهش یافته است.
به علاوه فروشگاه‌های اپل تعداد زیادی میز تست دستگاه توسط مشتری دارند که خطر انتقال و شیوع ویروس را در بین مشتریان افزایش می‌دهد. بنابراین حتی اگر مساله پایین آمدن فروش هم مطرح نبود باز هم جای تعجبی نداشت اگر اپل چنین تصمیمی بگیرد.
براساس آمار جدید وزارت بهداشت چین، تاکنون ۱۴ هزار و ۳۸۰ نفر در این کشور به این ویروس جدید مبتلا شده و در مجموع ۳۰۴ نفر جان باخته‌اند.
ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.
دوره کمون یا نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌بار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.
این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است. کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.
کد مطلب: 123084
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *