۰
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۷

برنامه‌های خاص برای تهران ۱۴۰۰

شهردار تهران در یکصد و نود و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران را تقدیم شورای اسلامی شهر تهران کرد.
شهردار تهران در یکصد و نود و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران را تقدیم شورای اسلامی شهر تهران کرد.
به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در یکصد و نود و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران  در جریان تقدیم لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران به شورای شهر گفت: امروز مطابق قولی که داده شده بود پس از متمم بودجه شهرداری، لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران را تقدیم شورا خواهیم کرد و امیدواریم مطابق برنامه شورا رعایت سقف پیش بینی بودجه را هم داشته باشیم.
وی افزد: از مهمترین نکاتی که در خصوص بودجه سال آینده شهرداری می‌توان اشاره کرد این است که رقم کل بودجه ۲۴.۹ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ به انضمام متمم را داشته است و نهایتا رقم ۳۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای سقف بودجه تعیین شده است. قطعا تعیین این رقم با شرایط اقتصادی موجود، موجب بهبود شاخص‌ها و رونق اقتصادی بیشتر در شهر خواهد شد. در حقیقت تلاش شده در شرایط بد اقتصادی موجود تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و حجم نقدیندگی زیاد که در حوزه اقتصادی تهدید است را در تهران به فرصت تبدیل کنیم.
شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که بودجه عمرانی برای سال آینده نسبت به سال جاری ۴۳ درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: منابع و درآمدهای بودجه از ۳۴ درصد بودجه سال جاری به ۳۷ درصد افزایش پیدا کرده و جمع درآمدها با رقمی بیش از ۱۵ هزار میلیارد ۴۰ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است.
وی ادامه داد: مجموع درآمدها ۴۰ درصد از هزینه‌ها بیشتر است که نشان از مثبت بودن تراز مالی شهرداری است. همچنین مصارف و هزینه‌ها و ردیف تملک دارایی و سرمایه‌ای ۴۳ درصد رشد داشته و به رقم ۱۴ هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. همچنین برای بازپرداخت دیون و بدهی‌های شهرداری تهران مبلغی معادل ۴۴۷۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
حناچی مهمترین شاخص بودجه سال آینده شهرداری تهران را برنامه پذیری و تحقق پذیری آن خواند و اظهار کرد: ۱۰۹ پروژه با اعتبار ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در این بودجه اختصاص پیدا کرده است. همچنین با توافق شورا ما در بودجه سال آینده در حال تحقق یک پارادایم شیفت هستیم به شکلی که بخش عمده‌ای از بودجه‌ها در مقایس محلی تعریف شده است. بودجه‌ای که با تشخیص اولویت‌های محلی تدوین شده است.
شهردار تهران در تشریح جزئیات بیشتر بودجه سال آینده به بخش حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: برای توسعه مترو ۳۴۲۰ میلیارد تومان ، برای خرید اتوبوس ۵۰۰ میلیارد تومان و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز برای ساخت پیاده راه در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در حوزه شهرسازی برای توسعه محلی رقمی بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و ۱۵ پروژه با اعتبار ۸۵۵ میلیارد تومان به عنوان طرح‌های بازآفرینی در بودجه سال آینده پیش بینی شده است. قطعا توسعه مجموعه باغ هنر در اراضی عباس آباد و ساماندهی خط آهن تهران- تبریز نیز در این راستا مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین ۶۴۰ میلیارد تومان در بحث مجتمع‌های ایستگاهی در نظر گرفته شده است.
حناچی در تشریح بودجه حوزه اجتماعی و فرهنگی گفت: مجموعا در این حوزه ۵۳۳ میلیارد تومان شامل توسعه گردشگری تهران و احداث دو گرمخانه مرکزی و تکمیل تجهیز مرکز آیینی صبا در نظر گرفته شده است. در حقیقت سال آینده برنامه‌های خاصی برای تهران ۱۴۰۰ خواهیم داشت.
وی در تشریح بودجه خدمات شهری و محیط زیست نیز به اختصاص رقم ۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث بوستان‌های جدید اشاره کرد و افزود: قطعا در سال آینده بوستان چهار باغ، فاز دوم بوستان ولایت، تکمیل بوستان گل‌ها، هرندی و کمربند سبز شهر تهران مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین تملک باغات محلی و احداث بوستان‌های محلی درمناطقی همچون هشت، ۱۴، ۱۱، ۱۶ و ۱۷ با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان لحاظ خواهد شد. در بخش ارتقای مدیریت پسماند نیز رقم ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
حناچی ادامه داد: برای بخش ایمنی مدیریت بحران بیش از یکهزار میلیارد تومان و ۷۶ میلیارد تومان برای تکمیل و احداث پایگاه‌های مدیریت بحران و سامانه هوشمند هشدار سیل در نظر گرفته شده است. همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه هوشمندی سازی هزینه خواهد شد.
وی تاکید کرد: در بخش‌های دیگری همچون بازنشستگی و بازخریدی ۳۴۱۲ نفر از پرسنل شهرداری تهران رقم ۷۹۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شده و کمک هزینه سازمان‌ها و شرکت‌ها ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است. با این نگاه به سازمان‌ها  و شرکت‌ها به این نتیجه می‌رسیم که باید به سمت بهره‌وری بیشتر این سازمان‌ها و شرکت‌ها پیش برویم.
شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که بودجه سال آینده در یک کلام می‌توان گفت: ۴۷ درصد عمرانی، ۳۸ درصد هزینه‌ای و ۱۵ درصد تملک دارایی است، ادامه داد: همچنین فعالیت‌های عظیم در حوزه‌های تخصصی در حال انجام است و موضوعات مهم شهر تهران در حوزه تخصصی به همفکری عمومی گذاشته شده همانند موضوع طراحی میدان حسن آباد که به همفکری عمومی گذاشته شد. همچنین موضوع ساخت یادمان شهید سلیمانی و هواپیمای اوکراینی نیز به همفکری عمومی گذاشته خواهد شد. برای سال آینده نگاه جدی به نشاط اجتماعی در  طول سال و به ویژه برنامه‌های نوروز خواهیم داشت.
وی تاکید کرد: اکثر پروژه‌های مهم و بزرگ شهر به بهره برداری رسیده و پروژه زیرگذر استان معین و گیشا نیز به بهره برداری خواهد رسید.
کد مطلب: 123095
برچسب ها: حناچی تهران ۱۴۰۰
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *