۰
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۴

حرکت پرنوسان شاخص بورس

بازار بورس امروز حرکتی پرنوسان داشت؛ به طوریکه شاخص کل در ساعات ابتدایی ۴۲۶ هزار و ۱۸۴ واحد بود اما در میانه معاملات به ۴۲۲ هزار و ۵۸۷ واحد کاهش یافت و در نهایت با روندی رو به رشد به رقم ۴۲۸ هزار و ۲۱۶ واحد رسید.
بازار بورس امروز حرکتی پرنوسان داشت؛ به طوریکه شاخص کل در ساعات ابتدایی ۴۲۶ هزار و ۱۸۴ واحد بود اما در میانه معاملات به ۴۲۲ هزار و ۵۸۷ واحد کاهش یافت و در نهایت با روندی رو به رشد به رقم ۴۲۸ هزار و ۲۱۶ واحد رسید.
به گزارش ایسنا، معاملات بازار سرمایه درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۲۰۳۲ واحد صعود به رقم ۴۲۸ هزار و ۲۱۶ واحد رسید. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز روندی صعودی داشت و با ۱۶۶۰ واحد رشد رقم ۱۴۱ هزار و ۸۶۲ واحد را ثبت کرد.
امروز ۷۵۶ هزار معامله توسط معامله‌گران انجام شد که ۳۷ هزار و ۲۰۱  میلیارد ریال ارزش داشت و نسبت به روز گذشته کاهشی بود. شرکت‌هایی که بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار داشتند ملی صنایع مس ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سایپا و مخابرات ایران بودند درحالی که صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گروه مپنا و توسعه معادن و فلزات نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر بازار گذاشتند.
بانک‌های تجارت و ملت، گلوکوزان، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، توسعه معادن و فلزات و ملی صنایع مس ایران و نمادهای پربیننده بازار امروز بودند.
صعود نامحسوس فرابورس
شاخص کل فرابورس امروز ۰.۷۶ صعود داشت و رقم ۵۴۱۵ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران فرابورس ۴۰۲ هزار معامله به ارزش ۱۸ هزار و ۱۲۶ میلیارد ریال انجام دادند که نسبت به روز قبل کاهشی بود.
در فرابورس امروز پتروشیمی مارون، بیمه کوثر، سنگ آهن گهر زمین و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل سهامی ذوب آهن اصفهان، فرابورس ایران و فولاد هرمزگان  جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر فرابورس گذاشتند.
 سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی مارون، پالایش نفت لاوان، فرابورس ایران و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و صنایع مشاین‌های اداری ایران و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را در بازار گذاشتند.
سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، فرابورس ایران، زرین معدن آسیا، توسعه مولد نیروگاهی جهرم و صنایع ماشین‌های اداری ایران لیست نمادهای پربیینده فرابورس را تشکیل دادند.
کد مطلب: 123098
برچسب ها: بورس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *