۰
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۴
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

با سونامی بیماری‌های کلیوی روبروییم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان اینکه با سونامی بیماری‌های کلیوی روبرو هستیم، گفت: در بازه سنی بالای ۶۵ سال از هر ۱۰ نفر، ۴ نفر با مشکل کلیوی مواجه‌اند که آمار بسیار بالایی است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان اینکه با سونامی بیماری‌های کلیوی روبرو هستیم، گفت: در بازه سنی بالای ۶۵ سال از هر ۱۰ نفر، ۴ نفر با مشکل کلیوی مواجه‌اند که آمار بسیار بالایی است.
دکتر مهران ورناصری در نشست خبری هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی اهواز که امروز (۱۳ بهمن) به مناسبت دهه فجر در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد، اظهار کرد: در بازه زمانی سال‌های ۹۶، ۹۷ و شش ماهه اول سال ۹۸، شاخص تخت‌های بستری از ۱.۱ به ۱.۲ رسید؛ یعنی به ازای جمعیت افزایش یافته است. در مراکز دانشگاهی ۳ هزار و ۳۷۸ تخت، در مراکز غیر دانشگاهی ۲ هزار و ۸ تخت و جمعا ۵ هزار و ۳۸۶ تخت در سال ۹۶ وجود داشت که در شش ماهه اول سال ۹۸ به ۵ هزار و ۷۹۷ تخت، افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: تعداد تخت‌های اورژانس نیز از ۶۹۴ به ۸۲۶ افزایش پیدا کرده است. سال ۹۶، ۲۴۰ تخت، سال ۹۷، ۲۶۲ تخت و سال ۹۸، ۲۸۴ تخت دیالیز داشتیم. متاسفانه ما در بخش دیالیز به شدت با مشکل روبرو بودیم چرا که با سونامی بیماری‌های کلیوی روبرو هستیم. در بازه سنی بالای ۶۵ سال از هر ۱۰ نفر، ۴ نفر با مشکل کلیوی مواجه‌اند که آمار بسیار بالایی است. اما این افتخار را داریم که امسال به وضعیت استاندارد در بخش دیالیز رسیدیم. سال گذشته ۸۰ تخت به تخت‌های موجود در بخش دیالیز اضافه و امسال هم ۳۳ تخت افزوده شد.
ورناصری بیان کرد: امسال ۴ هزار و ۶۸۶ گردشگر سلامت وارد استان شدند که با افزایش محسوس تعداد گردشگر سلامت روبرو هستیم. ظرفیت بسیار زیادی در استان داریم اما نقطه ضعف ما فقدان زیرساخت‌های شهری مناسب است. ما یکی از بهترین بخش‌های گوارش کشور را در استان داریم. همچنین متخصصان و جراحان برجسته اورولوژی و جراحی پلاستیک را داریم.
وی ادامه داد: در سال آینده فوریت‌های پزشکی از نظر ناوگان و نیروی انسانی تقویت خواهد شد. خوشبختانه آمار ماموریت‌های تصادفی از سال ۹۶ تا ۹۸ رو به کاهش است.
دکتر حاتم بوستانی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این نشست، اظهار کرد: ما در سال‌های ابتدایی انقلاب درگیر کمبود پزشک بودیم اما تا این لحظه ۳۵ هزار نفر از دانشگاه علوم پزشکی اهواز فارغ‌التحصیل شدند. ۷۴۶ رزیدنت تخصصی در بخش‌های بالینی در حال تحصیل هستند. همچنین ۲۲۶ نفر در دکتری پایه و ۵۰ نفر در رشته‌های فوق تخصصی در حال تحصیل هستند.
وی افزود: ۷۷ گروه آموزشی در دانشگاه فعال هستند که دارای ۷۰۰ عضو هیات علمی‌اند. همچنین ۶۰ تا ۶۵ درصد خدمات درمانی دانشگاه اهواز توسط بیمارستان‌های شش‌گانه آموزشی توسط ۷۰۰ عضو هیات علمی ارائه می‌شوند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: در مساله پیش آمده "کرونا" نیاز به آموزش، فرهنگسازی و آرام کردن مردم داریم، چرا که با وحشت بیش از حد، مشکلی حل نمی‌شود. در نتیجه نیاز است که دانشگاه و رسانه وارد این موضوع شوند و مردم را آگاه کنند.
کد مطلب: 123128
برچسب ها: تندرستی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *