۰
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۵

تصویب حجاب برای بانوان کاراته‌کا مسلمان

فدراسیون جهانی کاراته استفاده از حجاب را برای بانوان مسلمان تصویب کرد تا نفراتی که به المپیک راه پیدا می کنند، مشکلی نداشته باشند.
فدراسیون جهانی کاراته استفاده از حجاب را برای بانوان مسلمان تصویب کرد تا نفراتی که به المپیک راه پیدا می کنند، مشکلی نداشته باشند.
به گزارش خبرگزاری مهر، جواد سلیمی مشاور بین الملل فدراسیون کاراته با اعلام این خبر تاکید کرد پیش از آغاز رقابت‌های کاراته در المپیک ۲۰۲۰ موضوع پوشش حجاب در دستورالعمل موارد مجاز مصوب شد تا احتمال اتفاقات پیش آمده در المپیک جوانان برای رشته جودو، وجود نداشته شد.
عضو شورای داوران جهان و آسیا که با سایت فدراسیون صحبت می‌کرد، افزود: با توجه به نشست‌های متعدد مسئولان فدراسیون جهانی و برگزار کنندگان المپیک ۲۰۲۰ دستورالعمل اجرایی به تصویب رسید که به کلیه فدراسیون‌های کاراته، نیز به صورت مکتوب ابلاغ شده است.

وی در خصوص موارد مصوب در این آئین نامه عنوان کرد: علاوه بر تأیید حجاب مصوب برای بانوان در آئین نامه مذکور، شرایط استفاده از علائم مجاز بر روی لباس کاراته و همچنین گرمکن و سایر ملزومات نیز توضیح داده شده است. مطابق آئین نامه اجرایی مصوب بجز موارد مجاز همچون لباس کاراته مورد تأیید و تصویب فدراسیون جهانی، پرچم یا نشان المپیک، آرم تولید کننده و یا کد سه حرفی نام کشور که کمیته برگزار کننده در اختیار کاراته‌کاها قرار خواهد داد، ورزشکاران مجاز به استفاده از نشان‌های دیگری بر روی البسه و یا ملزومات خود نخواهند بود.

سلیمی با تأیید ترجمه آئین نامه مذکور گفت: دستورالعمل‌های عمومی استفاده از موارد و علائم مجاز در المپیک ۲۰۲۰ تنظیم گردیده است که علاوه بر ارسال آن به کمیته ملی المپیک در اختیار تیم‌های ملی نیز قرار داده خواهد شد.
کد مطلب: 123243
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *