۰
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۲

وزیر بهداشت: هنوز در ایران کرونا دیده نشده است

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : تا امروز ۱۹ بهمن ماه نمونه مثبتی از ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده است.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : تا امروز ۱۹ بهمن ماه نمونه مثبتی از ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده است.
به گزارش ایرنا دکتر سعید نمکی روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری در گفت و گو با خبرنگاران افزود : نمونه های مشکوک از مسافران چین در چند استان کشور گزارش و از تمام آنها آزمایش گرفته شد که خوشبختانه نمونه مثبتی از این ویروس در این مسافران که همه از چین به ایران آمده بودند، مشاهده نشده است.
وی گفت : ۱۰۰ بیمار مشکوکی که در سه استان در بیمارستان ها نگهداری می شدند نیز نمونه گیری از آنها انجام و نمونه مثتبی از آلودگی ویروس کرونا در این افراد نیز وجود نداشته است.
وزیر بهداشت افزود : دانشجویانی که از چین وارد ایران شدند، به محض ورود در فضای مناسبی قرنطینه شدند ونمونه گیری از این دانشجویان ابتدا انجام شده است و امروز نیز نمونه جدیدی از این افراد گرفته می شود.
دکتر نمکی اظهار داشت : تاکنون که نمونه ها از دانشجویان نشان داده که آلودگی ویروس کرونا در آنها وجود ندارد و امیدواریم در تستی که با دستگاههای جدید امروز از این افراد گرفته می شود نیز به نفع ما باشد و نمونه مثبتی از این آلودگی را نداشته باشیم.
واردات سه میلیارد دلار دارو از خارج 
وزیر بهداشت همچنین از واردات حدود سه میلیارد دلار دارو و تجهیزات پزشکی در سال جاری خبر داد و گفت : این مواد را از کانال هایی که خودمان از قبل داشتیم، وارد کشور کردیم.
وی افزود : با وجود تحریم های سختگیرانه از سوی آمریکا که دارو و تجهیزات دارویی ایران را تحت تاثیر خود قرار داده بود، ما توانستیم با راههای که پیش از این نیز داشتیم، این واردات را انجام دهیم و مشکلی از لحاظ دارو در کشور نداریم.
دکتر نمکی گفت : با توجه به میزان واردات دارویی که در سال جاری وارد کشور کردیم ، کمبود داروی ما نسبت به مدت مشایه سال قبل یک سوم کمتر شد.
وی افزود : آمریکایی ها با وجود برخی تبلیغاتی که برای واردات دارو به ایران راه انداختند، همچنان در این زمینه کارشکنی های خود را دارند، ولی ما نیز با ارتباطات و با کمک های برخی افراد داروی مورد نیاز خود را تامین کردیم.
وزیر بهداشت در مورد کانال دارویی که کشور سوییس برای ورود دارو به ایران طراحی کرد ، گفت : این کانال در مرحله اولیه تست قرار دارد و تاکنون موفقیت چندانی نداشته است.
وی افزود : در طراحی این کانال آمریکایی ها هیچ دخالتی ندارند و این کار را کشور سوییس ارایه کرده و ما نیز در دست بررسی اولیه داریم و چنانچه بتواند مشکلات ما را حل کند از آن استقبال می کنیم و در غیر این صورت نیز ما واردات خود را خواهیم داشت.
مطالبات  ۱۰ هزار میلیارد تومانی 
وزیر بهداشت در مورد مطالبات این وزارتخانه از شرکت های بیمه ای هم گفت : ما حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از تامین اجتماعی مطالبات معوقه داریم .
دکتر نمکی افزود : با رایزنی که با مسئولان سازمان تامین اجتماعی داشتیم،  بخشی از این مطالبات  پرداخت شد و  بخش دیگر نیز تا پایان سال پرداخت می شود و به نظر می رسد در صورت تحقق این .وعده بیشتر مطالبات ما از این شرکت بیمه ای دریافت شود.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی صبح امروز شنبه ۱۹ بهمن ماه برای افتتاح و بازدید از پروژه های عمرانی و بیمارستانی به استان مازندران سفر کرد.
کد مطلب: 123396
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *