۰
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۶
وزیر نیرو:

مشکل آب و برق گیلانی ها تا امشب حل میشود

وزیر نیرو گفت : مشکل آب و برق بخش قابل توجهی از مشترکان گیلانی که طی برف اخیر قطع شده بود تا امشب حل می شود.
وزیر نیرو گفت : مشکل آب و برق بخش قابل توجهی از مشترکان گیلانی که طی برف اخیر قطع شده بود تا امشب حل می شود.
به گزارش ایرنا رضا اردکانیان روز پنجشنبه در جلسه ستاد بحران  در رشت با اشاره به ترسالی امسال و بارش برف سنگین در گیلان افزود:  از شنبه تا چهارشنبه(طی چهار شبانه روز) ۴.۱۶ میلیمتر افزایش بارش در کشور داشتیم اما این رقم در حوزه آبریز گیلان ۲۷ برابر متوسط کشوری بوده است.
وی سطح پوشش برف اخیر گیلان را ۱۴ هزار کیلومتر عنوان و تصریح کرد : گستردگی این بارش به نسبت برف سال ۸۳ هم بیشتر و بی سابقه بوده است.
اردکانیان  با اشاره به ۲۹ هزار کیلومتر شبکه توزیع برق و ۱۹ پست فوق توزیع در گیلان اظهار کرد: در حال حاضر سه پست برق به علت عدم دسترسی راهها از مدار خارج است و امیدواریم تا پایان امروز با تمامی امکاناتی که وجود دارد، بتوانیم برق  قابل توجهی از مشترکان را وصل کنیم.
وی  با اشاره به قطعی آب شرب ۱۵ درصد از مشترکان شهری و ۳۰ درصد از مشترکان روستایی در شرایط کنونی خاطر نشان کرد: همزمان با وصل برق در تلاشیم که آب شرب مشترکان نیز وصل شود.
 وی گفت: تلاش های بسیاری در حال انجام است تا هر چه سریعتر آب و برق مشترکان وصل شود.  
اردکانیان ادامه داد : در همین سال جاری سه طوفان بزرگ در کشورهای توسعه یافته اروپا و آمریکای شمالی روی داد که برق ۳۰۰ هزار مشترک  قطع شد و ۶ تا ۹ روز اتصال مجدد آنها و عادی شدن شرایط به طول انجامید ولی در پشت آن همچنان صدها و هزاران مشکل و عملیات برای برطرف کردن مسائل  انجام می شود.
وی عنوان کرد : گیلان با توجه به این حجم مشکل در شرایط کنونی نیازمند استفاده از امکانات استان های معین است که در این رابطه صبح چهارشنبه قبل از جلسه هیات دولت برای اعزام این کمک ها و تیم های عملیاتی اقدامات لازم انجام شد.
وی با تاکید بر ضرورت افزایش آمادگی ها در بحران های  احتمالی آینده گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده سازمان برنامه و بودجه کمک های خوبی خواهند داشت و باید با استفاده صحیح از این منابع بتوانیم با نوسازی شبکه آمادگی بیشتری در اتفاقات در آینده داشته باشیم.
اردکانیان با اشاره به قطع برق ۲۵۰ هزار مشترک گیلانی بدنبال بارش برف سنگین در استان خاطر نشان کرد: تلاش بر آن است بخش قابل توجهی از مشترکان امشب و با بازگشایی معابر و راهها؛  برق مابقی مشترکان استان نیز وصل شود وضعیت به طور نسبی عادی خواهد شدالبته نمی توان انتظار داشت این وضعیت خیلی زود به طور کامل به شرایط عادی بر گردد.
بارش برف که از شامگاه یکشنبه در مناطق مختلف استان گیلان آغاز شده بود و تا عصر سه شنبه ادامه یافت، موجب قطعی آب و برق جمعیت زیادی در شهرستان های مختلف و مسدود شدن بخش زیادی از جاده های روستایی و نیز آزادراه رشت- قزوین و برخی دیگر از محورهای اصلی جاده ای و بروز مشکلات عدیده برای مردم  شد.
 یک میلیون و ۴۶۲ هزار مشترک  شرکت توزیع نیروی برق گیلان هستند. ضمن آنکه براساس آمارها بیش از ۳۲۲ هزار مشترک در یک هزار و ۸۰۰ روستای گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند.
کد مطلب: 123730
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *