۰
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۸

بهره‌برداری ۴ پروژه بزرگ صنعت آب و برق تهران

چهار پروژه بزرگ صنعت آب و برق استان تهران هم‌زمان با نخستین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال ۹۹ با دستور رئیس‌جمهوری و حضور وزیر نیرو به صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری ‌رسید.
چهار پروژه بزرگ صنعت آب و برق استان تهران هم‌زمان با نخستین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال ۹۹ با دستور رئیس‌جمهوری و حضور وزیر نیرو به صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری ‌رسید.
به‌گزارش ایسنا، پروژه‌های بهره‌برداری شده استان تهران شامل یک پروژه نیروگاهی و سه واحد تصفیه‌خانه فاضلاب با مجموع سرمایه‌گذاری ۲۸۰۰ میلیارد تومان است. واحد سوم بخش بخار نیروگاه حرارتی پرند و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب ملارد، اسلامشهر و مسکن مهر صفادشت نخستین پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در سال جاری هستند که در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.
برای این پروژه‌ها در مجموع ۲۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که ۲۵۶۰ میلیارد تومان آن مربوط به بخش خصوصی بوده و مابقی از سوی دولت هزینه شده است. عملیات اجرایی احداث واحد سوم بخش بخار نیروگاه حرارتی پرند با سرمایه‌گذاری ۲۳۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و راندمان ۵۰ درصد از سال ۹۴ آغاز شده است.
این پروژه که با هدف تامین برق پایدار و مطمئن برای مردم منطقه و کاهش آلایندگی احداث شده، با ایجاد فرصت اشتغال برای ۴۰ نفر در زمان بهره‌برداری در مجموع برای ۲۲۰ نفر به‌طور مستقیم و ۱۵۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغالزایی خواهد داشت.
عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب ملارد نیز با جمعیت زیر پوشش ۲۳۵ هزار نفری با سرمایه‌گذاری ۲۱۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی از سال ۹۵ آغاز شده که شامل واحد اول تصفیه فاضلاب به ظرفیت ۳۵ هزار متر مکعب در شبانه‌روز با فرآیند SBR، شبکه جمع‌آوری اصلی و فرعی و خطوط انتقال به طول ۱۳۰ کیلومتر و ۲۰۰۰ فقره انشعاب‌های فاضلاب است. بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب ملارد برای ۵۰ نفر به‌طور مستقیم و ۱۵۰ نفر غیرمستقیم فرصت اشتغال ایجاد خواهد کرد.
این گزارش وزارت نیرو حاکی است، برای هر کدام از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مسکن مهر صفادشت و اسلامشهر نیز ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش دولتی صورت گرفته و کار احداث این واحدها به ترتیب در سال‌های ۹۵ و ۹۶ آغاز شده است.
تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر صفادشت پس از بهره‌برداری برای ۳۵ نفر به‌طور مستقیم و ۱۱۰ نفر دیگر به‌طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال می‌کند. میزان اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ناشی از بهره‌برداری تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر هم به ترتیب ۵۰ و ۱۶۰ نفر خواهد بود.
تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر صفادشت به ظرفیت ۷۷۷۶ مترمکعب در شبانه‌روز با فرآیند هوادهی گسترده دارای شبکه جمع‌آوری اصلی و فرعی و خطوط انتقال به‌طول ۳۲ کیلومتر و ۱۱۰۰ فقره انشعاب فاضلاب است و جمعیت ۵۰ هزار نفری را زیر پوشش می‌برد.
پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر هم با جمعیت زیر پوشش ۲۵۰ هزار نفر شامل تکمیل فاز نخست و اجرای فاز دوم واحد اول تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت ۴۴ هزار متر مکعب در شبانه‌روز و اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب به طول ۳۰ کیلومتر است. این تصفیه‌خانه‌ها با هدف ارتقای سطح بهداشت عمومی، حفظ محیط زیست و استفاده مجدد از پساب احداث شده‌اند.
کد مطلب: 127482
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *